sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מרקו מאואס 10 לאקאן איתר את הפערים הקיימים בין מה שאנו מכנים כאן "פרויד 1" ובין מה שאנו מכנים "פרויד 2" . ה"חזרה אל פרויד" היא חזרה שמעצם היותה חזרה מאפשרת לפער להתקיים : פרויד 1 הפער פרויד 2 האסכולה של לאקאן — מ'אני ידעתי' עד 'לפחות אחד' "פרויד עם לאקאן", אם כן, הוא אחד השמות של הפער . יש לפער הזה שם נוסף : האסכולה של לאקאן . דבר ידוע הוא שלאקאן ניסח את המקום של האנליטיקאי כ"סובייקט שמונח לידע" . הסובייקט הזה איננו רק, כפי שמתפרש מיד, ה"סובייקט שאמור לדעת" . לאקאן שיחק במשמעות הכפולה של הביטוי בצרפתית, Sujet Supposé Savoir , כדי להתריע בפני האנליטיקאים שהם אינם יודעים דבר על הלא – מודע של האנליזנט . הם אינם יודעים מבחינה מבנית, הם אינם יכולים לדעת, שכן מה שמתרחש בצד של הלא – מודע חסום בפניהם באותה מידה שהוא חסום בפני האנליזנט . אולם ה"סובייקט שמונח לידע" הוא דבר נוסף : הוא הסובייקט שכביכול קיים בידע הנהגה ומנוסח של הלא – מודע . פרויד, בחייו, היה הסובייקט המונח לידע מגולם, כשלעצמו, ונוסף על כך הוא גם ידע . הוא יכול היה לומר להנס הקטן : "אני ידעתי, זמן רב לפני שהוא בא לעולם, שיום אחד יגיע הנס קטן שיאהב את אמו כל כך עד שהוא יצטרך לפחד מאבא שלו, ואת זה סיפרתי 1 לאבא" . כאשר נסעתי לפריז לאנליזה, נוכחתי לדעת בפגישה הראשונה ברחוב דופויטרן שהתרחש עבורי מפגש עם הלא – מודע . הלא – מודע לא "היה שם" ; זה פשוט קרה . רגע של היווכחות, של משפט קיום : "יש" . זה אפשר לי לקרוא אחרת את האופן שבו מכנה לאקאן ב טלוויזיה את ז'אק – אלן מילר : "לפחות אחד שקורא אותי" .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help