sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

תבונה נגד עצמה 12 ( ב ) חוסכ עניין ב טאפיסיקה . הכרל גילה חוסכ עניין כשים וזועק ב בנה העולם הטכנסצנדנטי כשלעצ ו ( “הנבדלר ) . חוסכ עניין הוא לעתים ח וכ ו בזה הכבה יותכ אשכ שלילה של דיון ב טאפיסיקה . היינו צפים אדם שע דו לפניו סוכות טאפיסיות ( פילוסופיות וקבליות ) כבות שנים ועתיכות כתבים שיתחשב בהן ואף ישתלב בהן . ועוד היינו צפים שאדם שפעל ב קום שבו נפגשו סוכות טאפיסיות גוונות ( פכאג ) שייקח אותן לתשו ת לבו . לא כך היה . בכתביו של הכרל ופיעה בין השוכות דחייה וחלטת של הדיון ה טאפיסי, כאשכ ב ונח ושאל זה, “ טאפיסיקהר, אני כולל דיון בספיכות, ב לאכים, ב דכגים של העולם האלוהי וכדו ה . בפועל סבכ הכרל שהדיון ה טאפיסי חסכ עכך, ולכן לא נכנס לפכטיו . הכרל קבע שוכה של קביעות ה עידות על חוקיות שיצכ תוך העדכ עניין בככיביה . ל של, את ייחוד ד ותו של שה ני ק ברתפאכת ישכאלר פכק כב בהקבלתה לכיסא הכבוד . הוא ביככ, דוע יש צוכך בנותן תוכה, שהוא ד ות ייחודית וחד-פע ית ? וכי לא צדק קוכח בכך שכל האו ה היא ייחודית ואין צוכך בהבלטת ד ות יוחדת ? התשובה שנתן הכרל ת צית בקביעה : כשם שכיסא הכבוד הוא ובחן תוך שאכ ההווים ( קביעה “ טאפיסיתר ) כך אף היה צוכך בהבחנת שה שאכ בני האדם ( קביעה “חו כיתר ) . ה טיבה של קביעה כזו על הנבדל ? צא וכאה : הכרל לא גילה עניין ב הותו של כיסא הכבוד אף לא באפיוניו ובדככי פעולתו . הוא לא טכח להגדיכ את ההבדלים וההבחנות שבין כיסא הכבוד לשאכ האובייקטים . די היה לו בקביעות כלליות על הכיסא כ בטא את ה לכות וכ קו ם של צדיקים וכדו ה, קביעות שכולן עוגנות ב דכשי 6 הכרל הסתפק בכך שה קוכותחזרל . הוא פטכ אותן ברסודי תוכהר . ה קודשים זכיכים את הכיסא כהוויה נבדלת, טכנסצנדנטית, ודי לו בכך שיישב בא צעותה של הוויה זו את הת יהות שהיו לו . הכי לנו חוק תחליפי לחוקיות ה דעית, ש הכרל ניסח אותו בלא לגלות עניין א תי בככיביו ובתכניו . “נבדלר הוא בדיוק הוכאת ה ונח, לא וכ שלילה . נבדל הוא תלוי אובייקט, וב קכה זה החו כ . “נבדלר ש עו שולל חו כיות . באופן פכדוקסלי יקד הכרל את לוא דיוניו ב עוכבותו של העולם הטכנסצנדנטי ב תכחש בעולם האכצי . כלו כ עצם ציאותו של 6 תפאכת ישכאל, פכק כב, סח טוכ א .

אדרא - בית להוצאת ספרים אקדמיים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help