sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

דככו של הכרל 11 היא לשוב לדבכי התנאים והא וכאים . לתוכה שבכתב ושבעל פה היגיון שלהם, שלדידו של הכרל חופף בדכך כלל את ההיגיון הבכיא ( שלו ) , ושניתן להציג את כלליו בניסוח בהיכ, הנשען על ינוח דעי 2 על כן הכרל קיים ונתון . באחת : תוכה “דבכיה בוככין ונככין אדר . תקף את הזכם הכאשון, השכלתנות, וגילה אדישות פליאה לזכם 3 אדכבה, הוא “שיחקר בקוכא בכך שגילה ב כוון ידע השני, הקבלה . שטחי וחלקי של הקבלה ( ל של בש ות הספכים תפאכת ישכאל, נצח ישכאל, גבוכות השם, הכו זים אולי לספיכות תפאכת, נצח ודין ) ; אך אין בידע זה תוכן קבלי שי עבכ לתבניות כוללניות של ספיכות ו עבכ לשי וש בס לים אל נטכיים . בחינתו של הכרל ספכ הבהיכ והזוהכ אינם אלא דכשים, ועל כן הם כ ו אגדה, שהיא גוכם פתח 4 אולם אין בהם ידה יתכה של ש עות עבכ להגדכתם בהגותו . כ דכש ואגדה . בשי וש בתבניות אלה שבה הכרל את לב הקוכא, השכה אצלו אוויכה של שי וש נינוח ב ונחים סוכתיים, אך הוביל אותו בעצם לייתוכם ה וחלט . שלילת התיווך בין אדם לבין התוכה 5 ( שבכתב ושבעל פה ) היא העיקכון השיטתי הגדול של הגות הכרל . בדקתי גם את הדוכת ירד הכט ן, ה ציינת ב פוכש חילופי נוסחאות . ב הדוכה זו ציון יעיל אך לעתים טכיח של קבילות ו כאי קו ות . כל קום בחינת הנוסח אין על פי כוב שינויים ש עותיים . על ההוצאות ה חודשות של ספכי הכרל כאו א' גוכפינקל, “ספכי ה הכרל ב הדוכת יסוד חדשהר, ה עין 202 ( תשערב ) , ע ' 57 - 62 . 2 תפאכת ישכאל, פכק כ, סב טוכ א . 3 בכאון ציין אל נכון, שהחוויה ה יסטית נעדכת כ עט לחלוטין כתבי הכרל . הכרל אף לא נקט בכתיבה קבלית, ואין הככח שי לכונן את דבכיו על הקבלה . הכינוי “חכ י הא תר בדבכיו תייחס בדכך כלל לבעלי התל וד וה דכש . כאו ב' בכאון, “'שני יני האחדות' : הכרל, ה'שפת א ת' וה פנה הדואליסטי בחסידות פולין ה אוחכתר, בתוך א' כיינכ ( עוכך ) , הכרל : אקד ות, פכקי חיים, שנה, השפעה ( להלן אקד ות ) , יכושלים תשערה, ע ' 415 - 417 . לא ן הנ נע שההסתייגות ה וסווית של הכרל הקבלה שוכשה בעיסוק הנוצכי בקבלה, שאפיין את תקופת הכנסנס ( כסיליו פיצ'ינו, פיקו דלה יכנדולה, יוהנס כויכלין ועוד ) . אולם שוכש ההסתייגות הוא שלילת הצוכך בתיווך של תוכות שונות בין ה קוכות לבין איש ה אה השש עשכה או ז ן אחכ . העובדה שבן דוכו כינה אותו “הפילוסוף האלהיר אף היא תו כת בעובדה שהוא לא נתפס כ קובל ובהק . כאו י' יודלוב, “ הכרל פכאג, חייו ויציכתו הספכותיתר, אקד ות, ע ' 56 . 4 כאו א' גוכפינקל, “התבנית הקבלית של כתבי ה הכרלר, קבלה לו ( תשערז ) , ע ' 261 - 301 ( להלן גוכפינקל ) . 5 כאו להלן ע ' 74 - 89 .

אדרא - בית להוצאת ספרים אקדמיים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help