sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מחקר מדיניות 186 | מערכת החינוך הערבית – בדואית בנגב בראייה מקומית ( 4 ) הפעלת תוכניות להורים ( ובמיוחד לאימהות ) מהגיל הרך ועד גיל בית הספר התיכון , כדי להקנות להם מיומנויות המאפשרות להם לקדם את ילדיהם מבחינה לימודית וחינוכית . ( 5 ) הורדת שיעורי הנשירה במידה ניכרת על ידי הפעלת תוכניות התערבות הממוקדות בתלמידים החלשים ( 6 ) הקמת מסגרות להשלמת השכלה תיכונית ותעודת בגרות בכל היישובים הבדואיים בנגב , כולל היישובים הלא-מוכרים . ( 7 ) שיפור ההישגיים בבחינות הבגרות בעזרת תוכניות התערבות המותאמות לחברה הערבית-בדואית בנגב . ( 8 ) טיפול בשיעורי הפגיעה הגבוהים בטוהר בחינות הבגרות . ( 9 ) מתן תמריצים למורים ולמנהלים כדי לשפר את איכות ההוראה והניהול . ( 10 ) הגדרה ברורה של מטרות השתלמויות המורים ויעדיהן . ( 11 ) העלאת סף הקבלה בכניסה למוסדות להכשרת מורים , כדי למשוך מועמדים איכותיים יותר ובעלי פוטנציאל גבוה יותר להצלחה . ( 12 ) שיפור התוכניות להכשרת מורים ערבים בנגב כדי לספק לפרחי ההוראה כלים מתאימים לטיפול בבעיותיה הייחודיות של מערכת החינוך הזאת . ( 13 ) הקמת מסגרות חינוך חדשות ומגוונות במערכת החינוך הערבית-בדואית בנגב : ( א ) בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים נוספים ביישובים הלא-מוכרים . ( ב ) ריכוז המוסדות הציבוריים, כולל בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים, בקריות חינוך ביישובים הבדואיים בנגב . ( ג ) בית ספר תיכון אזורי ( יהודי-ערבי ) שש-שנתי בעל אוריינטציה מדעית- טכנולוגית מתקדמת בפארק התעשייתי באר שבע, בחסות אוניברסיטת בן- גוריון בנגב . ( ד ) מערכת חינוך מקצועית-טכנולוגית ראויה לשמה ובעלת סטנדרטים גבוהים . ( ה ) בית ספר תיכון חקלאי אזורי מודרני לאוכלוסייה הערבית-בדואית בנגב . יישומן של ההמלצות האלה הוא תנאי הכרחי לשיפור מצבה העגום של מערכת החינוך הערבית בישראל בכלל, ושל מערכת החינוך הבדואית-ערבית בנגב בפרט .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help