sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

תקציר 9 ה מ ל צ ו ת ל מ ד י נ י ו ת מ ת ק נ ת ו ל ש י נ ו י מ ב נ י ב מ ע ר כ ת ה ח י נ ו ך ( 1 ) הקמת מינהל חינוך ערבי עצמאי בתוך משרד החינוך ( דומה למינהל החינוך הממלכתי-דתי ) . ( 2 ) הקמת מזכירות פדגוגית נפרדת ועצמאית לחינוך הערבי , שתעבוד בתיאום ובשיתוף פעולה עם המזכירות הפדגוגית הכללית . ( 3 ) ניסוח יעדים ומטרות רלוונטיים לחינוך הערבי בישראל , שידגישו את ההיסטוריה והתרבות הערבית, ואת הזהות הפלסטינית . ( 4 ) הערכה מחדש של תוכניות הלימודים הבית-ספריות ושל ספרי הלימוד בכל רמות החינוך הערבי , מתוך הקפדה על רלוונטיות רבה יותר לתרבות ולהיסטוריה הערבית-פלסטינית, לחיים בחברה רב-תרבותית ולדרישות שמציבה מערכת ההשכלה הגבוהה במאה ה- 21 . ( 5 ) שינוי מהותי ומקיף בשיטות ההוראה והלמידה בבתי הספר . ( 6 ) הפסקת התערבותם של גורמים חיצוניים ( שב"כ, חמולה, שלטון המקומי וכדומה ) במינויים מקצועיים בתחומי ההוראה, הניהול והפיקוח במערכת החינוך הערבית . ( 7 ) התאמת תוכניות הכשרת המורים הקיימות למאפייניה הייחודיים של החברה הערבית , על בסיס פדגוגיה רלוונטית לתרבות . המלצות ספציפיות למערכת החינוך הערבית-בדואית בנגב ( 1 ) הקצאת משאבים אנושיים וחומריים שווים לאלה הניתנים למערכת החינוך העברי בפריפריה בכל הרמות . ( 2 ) אספקת מתקנים מודרניים ( מבנים, כיתות לימוד, מעבדות מדעיות, מעבדות מחשבים, מרכזים פדגוגיים, מתנ"סים, ספריות, מועדוני נוער, אולמות ספורט וכדומה ) ליישובים הלא-מוכרים . ( 3 ) חיזוק שירותי העזר החינוכיים המקצועיים .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help