sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ג ם כ נ ע נ י ם ג ם צ ל ב נ י ם 14 , ונוספו לו יסודות חילוניים ופרגמטיים . ואילוהאוניברסלי הממד המתנחלים האידאולוגים קיבלו את השראתם מהדיאלקטיקה ששרטט הרב ( , שבה הקדוש ברוך הוא הביא אתהראי"ה ) רהם יצחק הכהן קוקאב הלאומיות כדי לשמור על הדת, והעניק את התורה לאומה נבחרת . בתפיסתו כריסטוס : הפירוש המשיחי הדתי של מדינת-י אנט אף בולטת התזה של ה ישראל מעניק משמעות לשואה, שהרי כעומק הנפילה השטנית, כן גודל ה המשיחית . ישועה הדטרמיניסטית" של גוש אמונים חלה רדיקליזציה, וזו באה משיחיות"ב לאקטיביזציההראי"ה קוק היסטורית" נוסח הכרחיותלידי ביטוי במעבר מ" . דחיקת הקץ התבטאה בכיבוש ארץהרצי"ה קוק של ההיסטוריה נוסח בנו , האוניברסליישראל כולה והתנחלות בה . הקצנה זו חשפה מעבר מן הממד- ישראלי,-אל הממד הפרטיקולרי, הלאומימשיחיותהקוסמי, של-המטפיזי ממד שעבר הדתה בדמותו של אוונגרד מתנחלי . גישתו האידאולוגית משיחית של חיל החלוץ סללה את הדרך לשיקולים פרקטיים של מתיישבים- י "חמש דקות מכפר סבא" או ערי החרדיםישובים, כדוגמת ילא אידאולוג הראה כי רבים מבין רוני אלנבלום הזולות . מחקרו של הגאוגרף ההיסטורי הראשון של הלוחמיםהגלהמהגרים המדיאבלים, שהגיעו בעקבות והחלוצים הדתיים ) "הצלבנים" ( , לא באו ללבנט למות בשם האלוהים, אלא . בשלב השני, לאחר השלב התאולוגי וההרואי, היה לרכוש פיסת קרקע זולה דחפם של המתיישבים הפרנקים אישי, תועלתני, והוא נועד לשפר את רמת החיים ואיכות החיים של אירופאים פשוטים . בהקמתה של מדינת ישראל לא התקיימה התרסה כנענית . הציונות, המסד מעל האדם הרעיוני של המדינה, לא ביקשה לרומם את המקום הפיזי טוכטוני, ההיסטורי, מגדיר את האו הקונקרטי, ולקבוע כי רק המקום הילידי, יונתןהזהות הלאומית העברית . בניגוד לאסכולה הכנענית מבית מדרשו של ישראל ועל זיקה בין-בארץ , הציונים דיברו על הקמת מולדת ליהודים רטוש הטיפו לשובהיהודים שמעבר לים למולדת ההיסטורית, ואולם הם לא אהרןוהרצי"ה קוקלגבולות האבות או לעֵברֵת את כל המרחב . לא פלא ש שיתפו פעולה בניסיון להקים מחדש את הקבוצה הכנענית . הציונים אמיר לא התנו את עלייתם ארצה בהתיישבות בשכם או בחברון . נהפוך הוא, ים בשפלת החוף מעידה על התרחקותם מההר, מהגדהישובהתרכזותם בי ישראל, והבינו כי שליטה על כל-ומהבקעה . הם הסתפקו בחלקה של ארץ

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help