sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:561

אופי הסתירה בכתבי ר ' צדוק 561 למקומות מסוימים , אלא כל צד מתקיים בכל עת ובכל כוחו . ר " צ דוחה את הסינתזה ים אקלקטית , שמוותרת על חלקים מהותיים מכל ההרמונית , היוצרת למעשה פשרה , לעית צד , ובכך מעמעמת את מהותו העקרונית של כל צד בפני עצמו ומכחישה את הסתירה 3 הנולד ממנה . — המייסר אך הפורה — הממשית ביניהם ואת המתח מבנה מורכב יותר של סינתזה מופיע באופן כללי ) לאו דווקא ביחס לשאלת ' ידיעה של הגל . הגל מבקש לברר את הזיקה האימננטית בין מושג אחד לאחר ובחירה ' ( בהגותו את המושג הסותר : המושג הסותר הוא מיניה וביה הסותרו , כך שעיון באחד מוליד עצמו למעשה התנכרות עצמית של המושג הראשון המפרקת אותו , אך התבוננות בו במושג הסותר , גם מגלה שמאפיינים רבים של המושג הראשון שלכאורה נדחה מופיעים אם בדרך השלילה ; כך נוצר ממד שלישי , החוזר למעשה אל המושג הראשון , אך כעת מודעות עצמית לכך שללא המושג הסותר לא מתקיימת גם הגדרתו הבנה עצמית ו מתוך , אחדות הניגודים שמציג ר " צ ביחס לדעות השונות בתושב " ע 128 - 127 , עמ ' אלו ואלו לטענת שגיא , 3 : לפי ר " צ הדעת האנושית אינה מסוגלת לשאת הפכים ולכן כל אדם נוקט הרמוניסטית יא מגמה ה עמדה אחרת , אך כולן מאוחדות במקור האלוהי הנושא הפכים דיאלקטית וקוטבית , ובסופו של דבר מאחד הכול יחד גם אם אין בכך אחידות מוניסטית . אך בניגוד לדבריו , כפי שראינו בדיון על התושב " ע , המקור האלוהי עצמו איננו הרמוני , 7 ( וכפי שנראה בדיון על ' אלו ואלו ' בפרק 4 , סעיף 5 ) פרק דיאלקטי , או למצער : קוטבי , אלא פרדוקס הנושא כאחד אחדות וריבוי , כך שכל הדעות קיימות בעצמותן ) וכדעות אנושיות עצמאיות ולאו דווקא ככאלה שמקורן מלכתחילה באל ( מבלי להתבטל או ובמקביל אין זו אפשרות אלוהית בלבד , אלא גם יצירה — טל אלו את אלו ואף בהשפעה הדדית לב הפתוחה בפני האנושות הדבקה בחכמה האלוהית . , טוענת שהפרדוקס מתקיים רק בנקודת המבט האלוהית , בעוד נקודת 265 - 261 , עמ ' תושב " ע ליוור , פלורליסטית הרמוניזציה ן אחדות וריבוי ב המבט האנושית היא ' ישרה ', ור " צ פותר את הסתירה בי ( , המכנסת את הריבוי באחדות . 42 , הערה 5 ) לדוגמאות להרמוניה סינתטית כזו שמציגה ליוור , ראו פרק אחראך בניגוד לכך , כפי שראינו בפרקים הקודמים , ר " צ אינו מבקש לפתור את הסתירה אלא חותר הפרדוקס והמתח בין האחדות לריבוי עצמם : לא רק האמת האנושית ) ' בחירה ' ( , אלא גם נקודת המבט האלוהית המוחלטת ) ' בינה ', ' ידיעה ' ( היא אחדות ' ישרה ' מצד עצמה , והפרדוקס מתרחש במפגש בינה ודת המבט ובין זו האנושית ) ' המלכות ', שאינה מתבטלת במפגש זה ( . במקביל , הפרדוקס מופיע גם בנק , מאופיינת בפרדוקסליות פנימית , למשל 4 האנושית , ב ' מלכות ', שכפי שראינו בדיון לגביה בפרק בביטולה כלפי הספירות מעליה , אך גם בהנהגתן והוצאתן לפועל ; הריבוי איננו קיים ב ' עיגולים ' של עצמם אינם רק האור ' הידיעה ' בלבד , אלא גם בריבוי הדינמי של ' הבחירה ', שכן לפי ר " צ , ' העיגולים ' הגבוה של ' הידיעה ', אלא גם השוויון , המכנה המשותף הנמוך שבין כל הברואים , שלכולם ' נפש ' ( . כפי שראינו ) ראו במפתח , ערך : עיגולים ויושר ( , ' העיגולים ' הם עצמם 5 , סעיף 2 ) ' בחירה ' ; ראו פרק יים שני ההפכים של אחדות קו ' היושר ' שהתחלתו נפגשת עם קצהו , הם ' הכתר ' הפרדוקסלי שבו מצו והאחדות מעניקה ממשות לריבוי . — וריבוי כאחד : הריבוי מעניק דינמיות לאחדות

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help