sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1132

אחד עשר פרק 1132 להווה עצמו ) בחטא שמבוצע מלכתחילה ובתשובה עליו ( , התבצע ( , אך אין היא שייכת 3 שבו שולטת ' הבחירה ' בלבד . אך בניגוד לכך , כפי שראינו , השגת התשובה ) על העבר ( עצמה אינה השגת ' הידיעה ' , גם ב ' עבירה 2 בלבד , אלא השגתה יחד עם ' הבחירה ' ; במקביל , כפי שנראה בסעיף ו עולה גם בדיון על המקושש עצמו , שאינו לשמה ' בהווה מתקיימת ' הידיעה ' . נקודה ז . לכן כבר בהווה עוסק בתשובה על החטא בדיעבד ) כאצל דוד ( , אלא בניסיון להשיג אותה נראה שאת דברי ר " צ שטעות המקושש הייתה בעשייה מלכתחילה ולא בדיעבד אין לפרש כטעות של ' ידיעה ' ( , = ברע = ' בחירה ' ; בדיעבד = ווה ה = באופן כרונולוגי ) מלכתחילה החדרת ' הידיעה ' להווה , אלא באופן מהותי והפוך : במצב המהותי של ' בדיעבד ' מתגלה בדיעבד האותנטיות של החטא ) ' בחירה ' ( , כמעשה שבהיסח הדעת ) שהמודעות לו עולה , כותב שאת פרדוקס ' הידיעה 467 גרוסמן , שעיר לעזאזל , עמ ' צד ; גרוסמן , תפיסת האלוהות , עמ ' 3 אין גורם הזמן : לפני המעשה יש ' בחירה ' : אם המעשה לא יצא לפועלוהבחירה ' ניתן לפתור על ידי ולכן הוא בידי לאחר מעשה הוא קיים אונטולוגית ולכן אינו חלק מהאלוהות ; הוא חלק מהאונטולוגיה פז , טוען שלפי ר " צ - שמים ) ' ידיעה ' ( , אפילו אם הוא חטא ) וזו התשובה ( . גם נאור , זדונות , עמ ' פו ו ' הבחירה ' אינה אלא אשליה , אך לטענתו ר " צ ממתן זאת בטענה שהדטרמיניזם ' הידיעה ' היא עיקר תקף רק בדיעבד ולמפרע , בשעת התשובה , וזאת רק כהתבוננות ולא כהנהגה למעשה . גם פאלוך , , טוען שר " צ מגביל את הכרת ' הידיעה ' לעבר בלבד , כהכרה רטרוספקטיבית 585 להיות מנוצח , עמ ' , אך 572 הפטליזם של רמ " י . כך הוא טוען גם במאמרו , במה שיצרו , עמ ' ובדיעבד , ובכך ממתן את אף שבפרק זה נראה — שם הוא מסייג את דבריו ביחס להתבטאויותיו ) שלטענתו הן ספורות 11 בהערה את מרכזיותן ( של ר " צ בדבר ' עבירה לשמה ' כהוראה לכתחילה . יל ל ' בחירה ' הן בעבר ) תשובה ( והן בניגוד לדבריהם , מדברינו עולה ש ' הידיעה ' מתקיימת במקב בהווה ואף כהנהגה למעשה ) ' עבירה לשמה ' ( : החלוקה מלכתחילה / בדיעבד אינה כרונולוגית אלא סעיף ג , ובדיונים על מיתון האנטינומיזם ועל חוסר - מהותית , ולכן , כפי שנראה בהמשך הפרק ) בתת קליות הפָטָלית , דווקא משום הוודאות ( , בניגוד לדבריהם ר " צ אינו ממתן אלא משמר את הרדי שהבחנתו המהותית ממקדת את מעשה הפריצה לאופן מדויק יותר ) על הבדיעבדיות המהותית ( . נוסף על כך , בניגוד לדברי גרוסמן , גם החלוקה 89 , הערה 4 ל ' מכשול ', שאיננו מתוכנן , ראו גם פרק ) בדיונים על 3 נטולוגיה אינה מקבילה לחלוקה ' בחירה ' / ' ידיעה ' : כפי שראינו בפרק אפיסטמולוגיה / או מושגים אלו ( הפרדוקס בין ' ידיעה ' ל ' בחירה ' מתקיים גם באונטולוגיה ) ' ייחוד גמור ' ( וגם באפיסטמולוגיה ) ' שורש נעלם ' ( , ומכל מקום , לפי ר " צ גם האפיסטמולוגיה והפסיכולוגיה האנושיות הן , מציגה את אפשרות ההגבלה 84 , עמ ' יסודות , אפילו לא יצאו לפועל האונטולוגי . גם ליוור , בידי שמים של ' הידיעה ' לעבר ) ובכך מעניקה לה שוב עדיפות על ' הבחירה ' ( , עם זאת היא מציגה גם את הטשטוש שיוצר ר " צ בין ' ידיעה ' ל ' בחירה ' גם בהווה , ביחס ל ' עבירה לשמה ' . תם של ר " צ והראי " ה לשבתאות בתפיסתם הדטרמיניסטית : לטענתו , בעוד נאור מצביע ) שם ( על קרב ר " צ אינו מודע לקרבה זו , — שהראי " ה מודה בגלוי בקרבה זו , ומתוכה גם מבדיל בינו לבין השבתאות כשהוא מבקר את השבתאות על ההגשמה הגסה של הסימבוליקה הארוטית שבקבלה . בניגוד לדבריו , ר " צ מתמודד במודע , בעקיפין ואף במישרין , עם השבתאות וקרבתו אליה . , 5 כפי שנראה לאורך סעיף

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help