sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1131

בירה לשמה ' כביטוי הפרדוקס בהווה ' ע 1131 ' טוב המקושש השיג אפוא את השגת ' הידיעה ' שיש בתשובה , ההופכת את החטא הרע ל התשובה על הצדיקים הגמורים , ולכן ביקש לחטוא מלכתחילה בעלי מאד ' שהוא יתרון ולהביא את אור התשובה . לפי ר " צ , השגתו אומנם נכונה , אך הוא טעה לחשוב שניתן להשתמש בה מלכתחילה : יתברר אז כך אחר תשובה ועשה קלקל אם בדיעבד : רק שהואבזה , טעה אבל ימי ' מו ובאות שסדורות הללו כשנים ' חטאיכם יהיו "' אם } ישעיהו א , יח { לעתיד " בראשית " במאמר שמיד שיתברר והיינו , ( ב פט שבת ) ילבינו '" ' כשלג בראשית תחילה ב } = נהורא והדר חשוכא ברישא עולם של ברייתו היה שכן החושך , הוזכר ההוא אלא נהורא דלית והיינו , ( ב עז , שבת ) שאמרו כמו אור { , אחר כך חושך ו בזוהר שאמר כמו אין אור אלא זה היוצא מתוך החושך { ש } = חשוכא מגו דנפיק בודאי — לכתחלה אבל ; זכיותמזדונות נעשים יהיו ואז , ( א קפד , ב ," ח ) הקדוש בידו מספיקין אין ואשוב , אחטא ו " האומר : , זה על לסמוך ואסור כן לחשוב חלילה 2 . ( ב פה , יומא ) תשובה " לעשות של השגת ' הידיעה ' בין מלכתחילה לבדיעבד , היא הפתרון שהציע כפי שראינו , חלוקה המחקר ביחס לתשובה על חטאי העבר : בהווה ) מלכתחילה ( שולטת ' הבחירה ', ובעבר ) בדיעבד ( ' הידיעה ', שלפיה החטא היה רצון ה ' . גם כאן , לפי גרוסמן , ר " צ מציב סייג יקליזם השבתאי ( וחוזר על מפורש הממתן את משנתו הדטרמיניסטית ) וממילא גם את הרד חלוקה זו : מהכרת ' הידיעה ' שאפילו החטא בידי שמים ) שהיא הכרת התשובה של המקושש ( אין להסיק מסקנה אנטינומיסטית בהווה , שכן כוחה של הכרה זו מתקיים בדיעבד בלבד , כפרספקטיבה רטרואקטיבית מן ההווה על העבר ) לאחר שהחטא כבר להשיג שורש מציאות עולם הזה . ועל ידי זה שהבינו איך שורש מציאות הרע גם כן מאמיתותו יתברך הלכו בשרירות לבם ואחר תאוותם בחשבם דעם כל זה אין ניתוקים ד ' אין עוד מלבדו ' } דברים ד , לה { , , הקובע ש " בלא תשובה אין 368 מהשם יתברך , דהכל מהשם יתברך . ראו נבו , שהיו מגלין , עמ ' משמעות לרע כחלק מרצון ה '" . עם זאת , כפי שנראה בפרק זה , ' עבירה לשמה ' מבטאת את רצון ה ' גם לפני התשובה . ואילך ( במקושש , 63 , עמ ' מטרה . בדיוניו על ' עבירה לשמה ' דן רקובר ) ו , עמ ' קלג פרי צדיק ד , שלח 2 ( את ר " צ , שלשיטתו הכוונה הטובה בעבירה מלכתחילה , שבה 112 , הערה 65 ומזכיר בעקיפין ) עמ ' על המעשה , ולכן מתחרט במעשה , מנטרלת לכאורה אפשרות של תשובה , שבה השב רוצה החוטא אינה . לפי ר " צ אם הכוונה הטובה 1 בר אינו דן בכמה עניינים שמורים אחרת : צריך להיענש ; אך רקו , לפי ר " צ הכרת התשובה לעתיד לבוא תראה 2 . כפי שנראה בסעיף 2 היא מאפשרת תשובה ; מודעת . לפי ר " צ התשובה אפשרית גם 3 בעצמה שכל החטאים היו ' עבירה לשמה ' בעלת כוונות טובות ; ( , או למען התשובה ) כמקושש , כפי 5 , סעיף 10 ה עצמה ) כשאול ; ראו פרק כשהחטא תוכנן , למען הנפיל . לפי ר " צ יש לעונש על ' עבירה לשמה ' משמעויות נוספות ואף רדיקליות . 4 שנראה מייד ( ;

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help