sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

אורטל סלובודין 12 בממצאי מחקרים אמפיריים שלי ושל אחרים, בניתוח טקסטים של אימהות ושל מומחים להורות ובמקורות ספרותיים . מדוע דווקא אשמה ? אימהות היא חוויה עשירה ומורכבת ביותר, וככזו היא מעוררת כמעט את כל טווח הרגשות האפשריים . מניין, אפוא, נובעת הבחירה להתמקד דווקא באשמה ? קיימים שני מניעים עיקריים שבגינם הוקדש ספר שלם לאשמה אימהית . ראשית, לאשמה ישנן השלכות מכריעות על חיי הנפש . אשמה היא רגש שלילי ומכאיב שפעמים רבות נלווה למצבים כגון דיכאון, חרדה וטראומה . לאשמה אימהית יש גם השפעות שליליות על הקשר של האם עם ילדיה ועל יכולתה לתמוך בצורכיהם הרגשיים ( אוחיון ,2020 פרננדס 2020 ) . מנגד, האשמה היא מנגנון נפשי חשוב מאין כמוהו, משום שהיא בסיס לקבלת אחריות ולתיקון . עם זאת, חשוב לציין שלא כל אשמה היא בסיס לתיקון . קיימים סוגים מסוימים של האשמה עצמית שמהווים דווקא מנגנון הגנה מפני הכרה אמיתית בכאב או בנזק שנגרם . במובן זה, אשמה יכולה להיות לעיתים ההפך המוחלט מאחריות ומתיקון . אולם אשמה אינה רק חוויה נפשית דומיננטית, אלא גם זירה סוציולוגית מרכזית המאפשרת לנו לבחון כמה מן ההנחות החברתיות הברורות מאליהן ביחס לאימהות בת‑‑זמננו . אשמה אימהית נוגעת בכמה מן השאלות המהותיות של החשיבה הסוציולוגית, ובהן : כיצד תפקידי מגדר מסורתיים מעצבים את החשיבה האימהית ? כיצד גורמים כלכליים וחברתיים, כגון הבדלי שכר בין נשים וגברים, משפיעים על הבחירות של נשים בניסיון לאזן בין משפחה ובין קריירה ? מהם הכוחות הפוליטיים המייצרים ומשמרים אשמה של אימהות ? ואולי, גם, את מי האשמה משרתת ?

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help