sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

עקבות האור על העדשה 9 מהדומיננטיות הגברית המובהקת בתעשיית הקולנוע המקומית . עד לשנות האלפיים רק % 7 מהסרטים באורך מלא בישראל בוימו על ידי נשים . למעשה, רק בעשורים האחרונים הצטמצם הפער, כאשר בשנים 2013 ‑ 2018 נשים ביימו כחמישית ( % 21 ) מהסרטים העלילתיים שיצאו בישראל . 5 היבט מגדרי כמותי זה משתקף במקרים רבים גם באופיים של סרטים חדשים : נקודת המבט, עיצוב הדמות המרכזית ומבנה העלילה . תמורות אלו מתרחשות על רקע שינויים רחבי היקף המובילים נשים לספר את סיפוריהן ולצאת כנגד הטרדות ותקיפות מיניות בעקבות תנועת MeToo , ששחקניות ובמאיות רבות הן בין הכוחות המובילים אותה . למרות התמורות במעמדן של נשים וביחסי הכוחות בין גברים לנשים בתעשיית הקולנוע ובכלל, המפגש בין מגדר לבין גיל לא זכה לתשומת לב ראויה בספרות המחקרית עד כה . בספרות הפמיניסטית נושא הגיל זכה להתייחסות לאורך השנים, אולם במקרים רבים היחס לגוף המבוגר מרוחק ונעשה מתוך תפיסה 6 ואילו הספרות המייצרת האחרה, המבוססת על הפנמה של גילנות, הגרונטולוגית לרוב עוסקת בזקנה באופן מנותק ממגדר . כאשר ספרות זאת מתייחסת למגדר, הדבר נעשה בעיקר מתוך מבט על נשים מבוגרות, החוות הצטלבות של דיכויים . כך שניתן לומר כי חקר השילוב בין מגדר לזקנה עדיין נמצא בשלביו הראשוניים . הקולנוע משקף מקום, תקופה והווי תרבותי . הוא מהווה פריזמה שדרכה ניתן לראות תהליכים ושינויים חברתיים, אך בה בעת הוא גם אמצעי תקשורת בעל השפעה רבה על זהות החברה ועל חלוקת התפקידים המגדרית המקובלת בה . כוחו של הקולנוע לספר סיפור שעשוי להותיר רישום משמעותי על קהל הצופים והצופות תקף גם בעידן הנוכחי, שבו התמורות שעובר הקולנוע, לרבות המעבר לטכנולוגיה דיגיטלית, הובילו להתייחסות מחקרית לשינוי כאל 7 בעדשה מגדרית, ניתן "איום הכחדה המרחף מעל הקולנוע" . להתייחס לקולנוע בישראל ממגוון נרחב של זוויות : מיקומי גברים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help