sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ויקטור הוגו 12 הוא המאבק בחוקים האריסטוטליים של אחדויות הזמן והמקום . הוגו טוען שאין בהם צורך, שכן "לכל פעולה משך הזמן הראוי לה וכן מקומה הייחודי" . במסה הנוכחית הוגו דן ברומנטיקה ככוח החדש, המודרני, בספרות . עם זאת, הוא מציבה אל מול הקלסיציזם לאו דווקא כסגנון חדש שעלה בימיו ; מבחינתו, שייקספיר ופייר קורניי, מאתיים שנים קודם לכן, היו רומנטיים גם הם . לכל סגנון, הוא אומר, ישנו ה"קלסיציזם" החקייני שלו . הכוח המבדיל בין הקלסיציזם לרומנטיקה הוא ה"גאון" . בדברו על הגאון הוגו מתקרב להוגים גרמנים כמו עמנואל קאנט ושלגל, שכן לפיו הוא נסמך על עצמאות ועל קשר ישיר לטבע . ה"דקדקנים" מאשימים את הגאון בהסתמכות על עצמו ; ועם זאת בהסתמכות על כל כוח אחר הוא הופך לחיקוי, כך שהקלסיציזם מעמיד דורות של "חיקויים של חיקויים" ; כל יוצר מקורי לאורך ההיסטוריה, אוגוסטינוס הקדוש למשל, היה גאון . הרומנטיקנים הם המודרניים ששואבים את השראתם באופן חופשי מההיסטוריה - כלומר, גם מימי הביניים של האימפריה הרומית הקדושה ולא רק מהעידן הקלסי . לא בכדי הפכה ההקדמה, ולא היצירה עצמה, לטקסט

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help