sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 בניהו טבילה 2 בניתוח זה דרושות בה-בעת הרמנויטיקה של יראת כבוד של כהן, והרמנויטיקה של חשד . ניתוח זה מעלה עמדות מורכבות יותר ממה שנראה בעיון ראשוני, ומחלץ סט שאלות שאפשר להחיל על כל מקרה קונקרטי של ית"ח : מה לומדים, מי מלמדים, מי לומדים, איך לומדים ומה החלופות הרלוונטיות עבור התלמידים . שאלות 3 - אלו בוחנות את ארבעת מוקדי החינוך שזיהה שוואב ( Schwab ) מורה, תלמיד, חומר לימודים וסביבה - בהתאמה למערכת החינוך החרדית . התאמה כזו מוצעת גם למודל הגישור בין פילוסופיה 4 פילוסופיה חינוכית לא נכתבת ככזו לפרקטיקה של פוקס ( Fox ) . בסביבה החרדית, ובוודאי לא פילוסופיה כללית ; במקומן, ובעזרת מתודולוגיית "תיאולוגיה שלא מדעת" של בראון, מוצע מודל בן שלושה שלבי מעבר מהתיאוריה לפרקטיקה : רמת האמונה ( "פילוסופיה" ) , רמת ההלכה ודעת תורה ( "תיאוריה של המעשה" ) , ורמת המנהג ואורח החיים ( "פרקטיקה" ) . עיון במשנתו של הרב אלחנן וסרמן, אולי מנסחה הבולט ביותר של האידיאולוגיה החרדית, מחלץ הגדרה מחודשת לחרדיות מנקודת מבט דתית פנימית . בשונה מהגדרות היסטוריות וסוציולוגיות לחרדיות, וקצת במפתיע, הגדרה זו פותחת מרחב חדש שבו ניתן לראות את הית"ח כמוסד חינוכי שמממש נאמנה את 2 . יונתן כהן, "אופציות הרמנויטיות בהוראת טקסטים קלאסיים : פרויד, פרום, שטראוס ובובר קוראים את המקרא", דברי הקונגרס העולמי למדעי היהדות 12 ( תשנ"ז ) , עמ' 187 - 199 . 3 . Joseph Schwab , " Translating Scholarship into Curriculum", in : Seymour Fox and Rosenfeld G . , From the Scholar to the Classroom : Translating Jewish Tradition into Curriculum, New York : Melton Research Center for Jewish Education, Jewish Theological Seminary, 1977, p . 31 4 . ראו חנן אלכסנדר וארי בורשטיין, "דליברציה נורמטיבית : פילוסופיה ותכניות לימודים בהגות החינוכית של שלמה ( סימור ) פוקס", חותם שלמה : מאמרים לזכר שלמה ( סימור ) פוקס , ( עורכים ) שמואל ויגודה וישראל שורק, קרן מנדל, ירושלים ,2009 עמ' 149 - 170 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help