sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

קרן צדפי 12 אני רואה שאתה רוצה להוציא לאור כתב‑עת מאויר היתולי מתוחכם [ רַאקִיַה ] . והעם במצרים לא מכיר את האמנות הזאת . [ . . . ] והציורים האלה מחייבים התבוננות שאין דומה לה . הינך יודע שאני הראשון שיצר את הציורים הפוליטיים ההומוריסטיים בעיתונות הערבית . ואגלה לך כיצד לרשום את הצורה המעוותת . השיעור שלי יהיה מעין סקירה של אמנות זו, ואני מבקש ממך להיות מודע לכך שמה שאני מעניק לך הוא זכות יתר מבוקשת ובעלת חשיבות . 4 חלקו העיקרי של המאמר הוקדש לניסיון להסביר את הלוגיקה של "הציורים הפוליטיים ההומוריסטיים" ( צֻוַר סִיַאסִיָה פֻכַּאהִיָה ) , כפי שהקריקטורות מכונות על ידי הכותב . מאפייני הסוגה, "העיוות המכוון, ההפרזה והשינויים במראה ובתווי הפנים של הדמויות", מבוארים כמי שנועדו לשקף לקורא את אופיים של המיוצגים בציור ולהעיד על רגשותיהם . זאת, בהתאמה למטרות "העיתונות הפוליטית המאוירת", המוגדרות על ידי הכותב כ"הולכת השולל [ תַלְבִּיס ] , ההסוואה [ תַעְמִיַה ] , ההדמיה [ אִדְעַ'אם ] ואי‑‑הבהירות [ אִבְּהַאם ] " . על בסיס התובנה הזאת, הוא מוסיף, אין כל טעם לנסות ולהסביר את הציור הפוליטי ההומוריסטי, היות שההסבר חוטא למטרות הסוגה העיתונאית הזאת . אם יש מי שימצא את הציורים שעתידים להתפרסם ב חא, חא, חא מכוערים או מטרידים, מתריע הכותב, אין כל טעם לכעוס בגינם, ויש לראות במאיירים שלהם משוגעים "השקועים עמוק בשיגעונם", "העולצים ושמחים" למראה אלו הנעלבים מהם . מטרת פרסום המאמר הייתה לתווך לקוראי כתב‑‑העת החדש את חשיבותה של הקריקטורה לתרבות הפוליטית במצרים, לאור העובדה שהסוגה האמנותית‑‑העיתונאית הזאת לא הייתה מוכרת למִצְרִים, ולכאורה "הגיחה לעולם" עם 5 הפרסום של חא, חא, חא . אכן, בראשית המאה ה‑‑ 20 עשתה הסוגה של הקריקטורה העיתונאית ( הפוליטית והחברתית ) את צעדיה הראשונים בתרבות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help