sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 אהבת האחד לימוד התורה כמקור להכרה שמכיר ישראל את מלכות האל . . התורה שבכתב שניתנה בשלמותה למשה משקפת את השלמות הבלתי משתנה של האל ומלכותו בשמים ובארץ, והתורה שבעל-פה, המופקת על יד החכם ר' עקיבא מקוצי האותיות בתלים תלים של הלכות, משקפת את הדינמיות האין-סופית של תהליך התפרשות מלכותו במקביל בשמים ובארץ . התגלויות האל לישראל בדמות, במראה הדיבור, בשמו . ובנוכחותו כנסתר ונעלם . כל ארבע הדרכים מובילות אל ההשגות שהן ידיעת האל, שהוא אחד ויחיד באהבתו ובגבורתו, במלכותו וביצירתו . החוויה שמצטרפים בה הרגש וההכרה מתאפשרת בדרכים אלה משום שהן מוטבעות מראש בו ובתוכו של ישראל, אך עליו המשימה הקשה לבחור בהן וללכת בהן עד תומן . מן העוצמה ומן ההדדיות הנובעות מכוח בחירת האל בישראל ומכוח בחירת ישראל באל הולכת ומתמלאת ידיעת ייחוד האל עד שהיא מגיעה לשיאה בהרף העין שמעל לזמן בנגיעת החיים במוות . שיא זה מתמצה במילה "אחד", האחרונה במילים שאמר ר' עקיבא - האל אחד וישראל אחד והם מאוחדים באהבה המסירה את המחיצות בין האלוהי לאנושי . זה מלוא משמעות ה"כלל הגדול בתורה" של ר' עקיבא : "ואהבת לרעך . כמוך אני ה'" . ב . רוב אגדות התנאים והאמוראים המופיעות בספרות חז"ל נאמרו, נכתבו ונערכו כיחידות ספרותיות קצרות המוגדרות ותחומות בתוך מבניהן הצורניים : אגדות, מדרשי הלכה ואגדה, משלים, אמרות ופתגמים . ספרות חז"ל בחרה בצורות מיניאטוריות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help