sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

0 מיכל רוזנברג אלה ככלי הבעה, ולפיכך לכל אחת מיחידותיה יש שלמות של נרטיב ומשמעות, ומסריה מופקים מן ההבעה הלשונית הייחודית 1 לנוכח הדברים האלה עולה השאלה בדבר עצם האפשרות שלה . לדלות מתוך ספרות חז"ל משנה רעיונית אינטגרטיבית של חכם אינדיבידואלי בכלל ושל ר' עקיבא בפרט . בקרב החוקרים שתי גישות עיקריות בנושא זה - הגישה האחת, העולה ממחקריהם של מקס קדושין, יצחק היינמן, איתמר 2 רואה כמושא אפשרי למחקר גרינולד ואלון גושן-גוטשטיין, את המדרשים רק בהקשרם בספרים הכתובים והערוכים, שבהם מיטשטשים הקשריהם ההיסטוריים, המרחביים והאישיים כפי שהיו במקורם . לפי גישה זו, אם אכן הייתה לכל אחד מהחכמים הגות אינדיבידואלית מובחנת, קשה להבחין בה בתוך הספרות הקולקטיבית . לעומת זאת, חוקרים תומכי הגישה האחרת מראים שיש בספרות חז"ל שימור של אידיאולוגיה אינדיבידואלית שמשתקפת מבעד לחומרים הספרותיים המיוחסים לחכם מסוים . כך, ארתור מרמורשטיין ראה את תשתית משנת ר' עקיבא בכינונו 3 את ההבדלים הרעיוניים העולים של רעיון האנתרופומורפיזם . מדרשותיו השונות של ר' עקיבא באותו נושא מסבירים כמה מהחוקרים כהתפתחויות שחלו באידיאולוגיה שלו עצמו בהשפעת אירועים היסטוריים, תרבותיים וביוגרפיים . לואיס פינקלשטיין 4 מתבסס בהסברו על השפעת אירועים היסטוריים וביוגרפיים, ואילו בויארין ופישביין מצביעים על התפתחות הנובעת מדינמיקה . חזן-רוקם, רקמת חיים , עמ' 5 - 6 . . קדושין, דעת חכמים ; הינמן, דרכי האגדה ; גרינולד, "מתודולוגיה" ; גושן- גוטשטיין, החוטא והשכחן . . מרמורשטיין, הדוקטרינה . . פינקלשטיין, עקיבא .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help