sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | מסע סביב עולם הקריירה האחת התקבלה לבית הספר לרפואה, למדה שנה, הבינה שהנושא לא מעניין אותה, עברה לבית הספר לכלכלה, סיימה את לימודיה בהצטיינות ועשתה חיל בעולם העסקי . האישה האחרת התקבלה אף היא לבית הספר לרפואה . מייד אחרי הקבלה היא הבינה שהיא רק רצתה להוכיח לעצמה שהיא יכולה להתקבל, אבל אין לה באמת עניין במסלול לימודים ארוך ומאתגר כל כך . לבסוף היא החליטה ללמוד הוראה . הדוגמאות האלה ממחישות את הבעייתיות באפקט ההילה הנלווה למקצועות מסוימים . ראוי גם לציין שלהילת היוקרה של מקצועות מסוימים יש מרכיב טרנדי, כלומר תקופתי וחולף . הכישרון של האדם ונטיותיו אינם תמיד מתיישבים זה עם זה . למשל אדם שמונע מהרצון או מהצורך להרוויח כסף רב, לא יפנה למסלול כמו הוראה או אומנות, גם אם הוא מוכשר מאוד לכך . * * * " קיבלת 80 במבחן במתמטיקה ? בקצב הזה מחר תלך לנקות רחובות . " המשפט הזה מסכם את עקרונות מה שמכונה בסלנג "החינוך הסובייטי" . החינוך הזה התאפיין בהכוונה למקצועות ריאליים בעיקר מתוך מחשבה שהם מאפשרים הצלחה בשוק העבודה העולמי . מלבד זאת בלטה השאיפה לשלמות - "טוב מספיק" לא היה צירוף לגיטימי . המסר החינוכי הדומיננטי היה שלהיות "כמעט טוב מאוד" הוא הצעד הראשון לקראת נפילה . לא הייתה סלחנות כלפי טעויות . הבעיה במסרים האלה, מלבד הציפיות הגבוהות, היא שהם עודדו לפנות רק למקומות בטוחים, לא להעז להסתכן . * * *

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help