sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מסע סביב עולם הקריירה | 13 השתדלה ליה לשמור על רמת הישגים טובה, גם במקצועות שלא עניינו אותה . ומטבע הדברים ככל שהיא הלכה והתבגרה, כך הצטמצמה מידת השליטה של הוריה בחייה . עם הזמן הפנימו הוריה שאין סיכוי שהיא תבחר ללכת בדרכם . גם אם יכריחו אותה להירשם למסלולי הלימוד ה'רגילים', היא כנראה לא תצליח בלימודים ולא תתמיד . הם ראו שככל שליה גדלה, כן הלכה והתחזקה אהבתה לתיאטרון . ולטענת מוריה, היא מוכשרת בתחום . בלב כבד התרצו הוריה של ליה ותמכו בלימודי המשחק שהיא כה רצתה . בתוך כמה שנים מסיום לימודיה היא הצליחה לפרוץ ולבנות לעצמה שפת משחק . הקריירה שלה כשחקנית כללה גם פרויקטים בחו"ל שאותם היא צלחה, למרות הקושי לשחק בשפה זרה . לדבריה של ליה, היא לא נאלצה להתפשר על ערכיה, ומעולם לא הצטערה על בחירתה להיות שחקנית . * * * " מי שלא מספיק מוכשר כדי ללמוד רפואה, הנדסה, אומנות או שפות, שילך ללמוד כלכלה . " האם זאת טענה מעליבה ? לפני שנענה על השאלה הזאת, בואו נבחן מה מסתתר מאחורי האמירה . לטעמי מאחורי כל אחד ממסלולי הלימוד שציינתי מסתתר סינון טבעי, לכאורה . למשל, אדם שנרתע ממראה של דם וסבל אנושי כנראה לא יוכל להיות רופא, גם אם הוא מבריק . בדומה לכך, אדם ללא חוש טכני לא יוכל להיות מהנדס, אדם ללא כישרון בתחום האומנות לא יהיה אומן . איכשהו נראה שבשביל להיות כלכלן מספיק להיות אינטליגנט ואין צורך בכישרון מולד כלשהו . הינה שתי נשים צעירות שבחירת הקריירה שלהן אינה מתיישבת עם התפיסה המוצגת .

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help