sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 נונה אורבך האלכימי שעובר על הנפש . נראה שוב ושוב כיצד הגוף מוצא את דרכו המדויקת דרך פעולות בחומר, המבטאות אמת עמוקה ואותנטית של היוצר . נראה כיצד יחסי הגומלין בין הכוריאוגרפיה הזאת, החומרים, הפעולות, המחשבות והרגשות הם אמת מטפורית פואטית מדויקת של חיינו . אם כן, טיפול באמנות הוא ביטוי מסונכרן של כל אלו, ובאופן מעורר השתאות מגלה תהליכים נפשיים רבי-פנים בדרך לאינטגרציה ולהחלמה . אדבר גם על המיזוג הנחוץ למטפל באמנות בין שפות הידע השונות, לדוגמה : הבנת ההתפתחות הקוגניטיבית, הבנת שפת הגוף, ידע בתרבות ובתולדות האמנות, ידע טכני וניסיון בחומרים וידע בפסיכולוגיה . שפות אלו הן חלק מהכלים של המטפלת באמנות, המלווה את מטופליה באופן אותנטי וחי לכיוון של התמרה והחלמה . ספר זה נועד לאפשר גם למי שאינו מורגל ביצירה בחומרים לנסות ולחוש משהו מהחוויה הזאת . משום כך נעזרתי בכמה סוגות כתיבה לתיאור היבטים שונים של החיים בסטודיו : כתיבה מסאית, כתיבה מעשית-טכנית, מיון בטבלאות וכתיבה סיפורית . ישנם פרקים המלווים בתצלומים וישנם לרוב תיאורי מקרה קצרים . מגוון הסוגות נבע מהצורך לתווך באופן נגיש את המתרחש, אך ייתכן שבאופן מטפורי ולא מתוכנן מראש הספר מייצג גם את המורכבות של דרכי התקשורת בסטודיו . לצד פירוט ופירוק הסטודיו לגורמים וניסיון העמקה גדולה ופרישת משנה מקיפה, לקראת סיום הכתיבה התברר שהסטודיו עשוי להיות גם תפיסה פנימית ומהות נפשית לצד חלק פיזי זעיר בלבד . ואכן, הפרק האחרון החותם את הספר מציע את שמיטת הכללים והרפיה מהם לתוך סיפורים קצרים המתארים את הסטודיו כמצב נפשי-תודעתי . בזמן הכתיבה חשבתי רבות על הדור הבא של המטפלים, כמו המודרכות שלי, שמבינות שחומרים אוצרים בתוכם סיפור משל עצמם ; שהיו רוצות להעמיק את ההבנה שלהן דרך פסיכולוגיה,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help