sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 אלון מרק המדעי . על זה אמר פילוסוף הזן אלן וואטס ( 1973 - 1915 Watts, ) : "The objective world is objectionable" . העולם האובייקטיבי אכן מעורר התנגדות, או שמא נאמר שאובייקטיפיקציה היא עצמה התנגדות . התנגדות למה ? להתהוות הגומלין האינסופית שבה לא ניתן למצוא סיבה ראשונית לשום דבר ובוודאי שלא להומור . למה זה מצחיק ? ככה ! בניגוד למה שסיפרו לנו, "ככה" זו כן תשובה . "בסדר", יאמר הקורא הסקרן, "אני מניח מיד בחזרה את הספר הארור שלך על המדף בחנות הספרים ותשכח מזה שבכלל חשבתי לקרוא אותו" . רק רגע ! הרשה לי להסביר את עצמי : היה היה לפני שנים רבות אלון מרק אחד שהשתעמם מאוד מהחיים ואז מצא ספר עם סיפורי זן . הוא לא הבין דבר וחצי דבר מסיפורים משונים אלו, אבל משהו בהם סִקרן אותו . אחרי שנים רבות של לימוד, מחקר וגם אימון במדיטציה הוא הצליח לראות איך חושבים מורי הזן : הפתלתלות, האירוניה, הגיחוך, דברי השטות, החופש מהתורה שהם עצמם מלמדים . או אז, אחרי שהחליט לדבר על עצמו בגוף שלישי, ביקש להעביר לעולם את שלמד, תוך הדגשת שני עניינים חשובים : 1 . ההקשר הבודהיסטי, ובעיקר הדגש בשחרור הרוחני, חשוב מאוד להבנת ההומור של סיפורי הזן . 2 . הזן עושה את הדבר המדהים הזה : הוא צוחק על הבודהא . כן - הבודהא, אותו איש שייסד, לפחות מבחינה מיתולוגית, את המסורת שלה שייכים סיפורי הזן . כיצד זה ייתכן ? טוב, אני לא יכול לחשוף הכול בהקדמה . קנה את הספר ואז נראה . אני רק אומר שאי-הדוגמטיות הזו הדהימה אותי אז כפי שהיא מדהימה אותי עתה . היא כל כך רעננה, כל כך לוקחת את עצמה בקלות, שהיא יכולה לטעמי לפתור בעיות רבות - בין דתות ובתוכן . "אתה חילוני או דתי ? " מורה הזן לא יענה, רק יפרוץ בצחוק גדול או ישאל בלגלוג אוהד באיזה מקדש מתפללת השמש . ניסיתי לתת הסברים מלומדים שיהוו המשך אורגני, בעל ערך

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help