sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מעבר לכתפיו התנשא האזור שבו מרכיבים את גוף המכוניות, הביטוי הכביר מכול, עד אז, של החזון של מאסק : מפלצת מכנית שבולעת חלקים בקצה האחד ופולטת מכוניות מהקצה האחר . המנגנון הזה היה בגובה שתי קומות, עם יותר מ ‑ 1,000 זרועות רובוטיות שהיו מעוגנות לרצפה ותלויות מהתקרה ושהקיפו מכל עבר את שלדי המכוניות שהלכו והתהוו בתוכו . ניצוצות התעופפו כשהזרועות הרובוטיות התייצבו במקומן וריתכו לוחות מתכת לשלדה . האוויר היה מלא בריח חריף . קולות המתכת הדהדו באוויר כמו מטרונום מחריש אוזניים . מאזור הרכבת הגוף התקדמה המכונית לאזור הצביעה, שבו נצבעו המכוניות בלבן פנינה, בכסף, ובאדום האיקוני של טסלה, צבע של מכוניות מרוץ . משם המשיכה המכונית לקו ההרכבה הכללי שבו הרכיבו עליה סוללה במשקל כמעט חצי טונה ואת כל התוספות שהופכות מכונית למכונית ‑ המושבים, לוח המחוונים, המסך . בצומת הזה היו בתקופה ההיא בעיות, וזאת היתה הסיבה לכך שבימים הקודמים מאסק ישן לבדו בחלל המפעל . קו ההרכבה היה מלא בעיות שעיכבו את הייצור . מאסק אמר שהוא נשען יותר מדי על רובוטים לייצור המכוניות . 10,000 החלקים הנחוצים, שהגיעו ממאות ספקים, יצרו לולאה אינסופית של מורכבוּת . בכל כיוון שאליו הביט הוא מצא משהו שלא עבד בדיוק כמו שצריך . הוא התנצל על הופעתו המוזנחת . שערו החום לא סורק כבר מזמן והוא לא החליף את החולצה שלגופו כבר שלושה ימים . זה היה שלושה ימים לפני יום הולדתו הארבעים ושבעה והגברת קצב הייצור של מודל 3 ‑ המכונית הקומפקטית שעתידה של טסלה תלוי בה ‑ היה באיחור של שנה לעומת לוח הזמנים המתוכנן . מאסק ישב ליד שולחן עבודה ריק . הכרית שישן עליה במשך כמה שעות נחה על כיסא לידו . היו שם שאריות של סלט שרק מחציתו נאכלה . שומר ראש עמד בקרבת מקום . החברה היתה על סף פשיטת רגל . ועל אף כל זאת, הוא היה במצב רוח טוב להפתיע והבטיח לי שהכול יהיה בסדר . כעבור כמה שבועות הוא התקשר אלי וניכר שהוא במצב רוח רע הרבה יותר . העולם היה נגדו . "זה לא שאני רוצה נואשות את התפקיד המסריח הזה," אמר . "אני עושה את זה כי אני מאמין בשליחות המחורבנת, כיוון שאני חושב שאנרגיה בת קיימה חייבת להצליח . " אם נראה שאילון מאסק הגיע לתחתית, הרושם הזה לא היה נכון . בלב המאבק של אילון מאסק, ושל ההיסטוריה של טסלה, עומדת שאלה מרכזית אחת : האם סטארט ‑ אפ יכול לכבוש את אחת התעשיות הגדולות והמבוצרות ביותר בכלכלה העולמית ? המכונית שינתה את העולם . נוסף לאוטונומיה ולחופש התנועה שהיא הציעה 12  טים היגינסטים היגינס

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help