sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מ אסק, שהיה אז צעיר בשנה מהגיל שהנרי פורד היה בו כשהציג את מודל T , 108 שנים קודם לכן, עלה לבמה על רקע מוזיקת טכנו קצבית וצרחות של אוהדיו ומעריציו . הוא התכוון לשנות את ההיסטוריה . הוא בא לבשר על תחילתו של עידן חדש . המשימה שלו ‑ לשנות את העולם ואולי אפילו להציל אותו ( ואגב כך גם ככל הנראה להתעשר ) ‑ היא זו שעזרה לו למשוך צוות של מנהלים שהפך את החזון שלו למציאות . הדמויות המרכזיות שעבדו תחתיו ‑ אנשים שמאסק גייס מתעשיית הרכב, מעולם הטכנולוגיה, ומקרנות הון סיכון ( ביניהם איש אמונו, אחיו קימבל ) ‑ התמוגגו מממדי ההתלהבות . על הבמה הראה מאסק תרשימים שמתארים את עליית הזיהום מפחמן דו ‑ חמצני וקונן על הנזק לכדור הארץ . "זה ממש חשוב לעתיד העולם," אמר לתשואות הקהל . סרטון מלוטש אִפשר לקהל לראות בפעם הראשונה איך תיראה מודל 3 . גם מבחוץ וגם מבפנים המכונית נראתה עתידנית . הקימורים והקווים הזורמים שלה מבחוץ הקיפו פְּנים שלא דמה לשום דבר שנראה עד אז בשוק הרכב . המחוונים הטיפוסיים נעלמו והוחלפו במסך יחיד, כמו טאבלט גדול, במרכז תא הנוסעים . המכונית נראתה טסה בכבישים המתפתלים שלאורך החוף של קליפורניה . הקהל הריע עוד ועוד . אחד הנוכחים צעק : "עשית את זה ! " מאסק שלט בבמה . הוא סיפר לקהל שטסלה כבר קיבלה יותר מ ‑ 115 אלף מקדמות בנות 1,000 דולר כל אחת, שהעמידו לרשות החברה 115 מיליון דולר נוספים . תוך שבועות טסלה כבר יכלה להתרברב ב ‑ 500 אלף הזמנות . זה היה מספר מדהים ‑ גבוה ב ‑ 32 אחוזים ממספר המכוניות שחברת טויוטה מכרה באותה השנה של דגם הסדאן הפופולרי שלה, הקאמרי . ואלה היו רק הזמנות מוקדמות ‑ אנשים שנכנסו לתור שנתיים לפני שייצורה של המכונית אפילו החל . הצוות של טסלה גיבש תוכנית שתאפשר להתחיל בייצור אטי של מכוניות . המטרה היתה שכמה אלפי מכוניות יהיו מוכנות עד סוף שנת ,2017 ושלאחר מכן קצב הייצור יוגבר משבוע לשבוע במהלך ,2018 עד שיגיע לקראת אמצע השנה ל ‑ 5,000 מכוניות בשבוע . היקף הייצור הזה ‑ 5,000 מכוניות בשבוע, 260 אלף מכוניות בשנה ‑ היה בעיני רבים מדד חשוב ‑ זה המספר שהגדיר מהו מפעל מצליח של יצרנית מכוניות גדולה . אם אילון מאסק וטסלה יגיעו למספר הזה, הם יוכלו להפוך לכוח חדש בתעשיית הרכב . אבל אפילו זה לא הספיק למאסק . הוא התרברב שכבר בשנת 2020 יוכל להביא את הייצור במפעל ההרכבה היחיד של החברה, הסמוך לעמק הסיליקון, ל ‑ 500 אלף מכוניות בשנה ‑ פי שניים מרוב מפעלי המכוניות בארצות הברית . קשה להפריז במידת הטירוף שהיו מייחסים לטענה הזאת אם מי שהשמיע אותה לא היה אילון מאסק . 10  טים היגינסטים היגינס

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help