sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 | רתח דתפ באותם ימים של ראשית המילניום הייתי סטודנט באוניברסיטה העברית במסלול המאתגר של פיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב בתוכנית אמירים . אחד הקורסים הקשים ביותר בתוכנית הלימודים היה הקורס בפונקציות מרוכבות ; קורס קשה בדיוק כמו שהוא נשמע, אולי אפילו קצת יותר . ישבתי עם עוד 500 סטודנטים בבחינה המסכמת באולם המרכזי, הסתכלתי על דף הבחינה והבנתי שאני — יחד עם שאר הסטודנטים — בבעיה . היו במבחן שלוש שאלות . שתי שאלות היו סבירות, אבל השאלה השלישית הייתה סבוכה במיוחד, כמעט בלתי פתירה . התברר לאחר מעשה שהיא הייתה נושא עבודת הדוקטור של המרצה, שחשב מסיבותיו שלו שהגיוני להשתמש בה כשאלה מסכמת בקורס לתואר ראשון . הלחץ עלה, נשמעו תלונות מכל כיוון, אבל לבחינה יש זמן מדוד שאין לחרוג ממנו, לשעון אין רחמים ומחוגיו ממשיכים לנוע . עוברת שעה, עוברות שעתיים, עוברות ארבע שעות והתרגיל לא נפתר . סטודנטים מיואשים החלו לצאת מהאולם . בסוף מצאתי את עצמי יושב באולם הגדול יחד עם עוד שלושה נבחנים, ועשר דקות לפני תום הזמן החוקי הצלחתי לפתור את השאלה, הגשתי את דפי הבחינה ויצאתי החוצה . בחוץ, על הדשא של קמפוס גבעת רם, חיכו לי כל החברים והחברות והתגודדו סביבי . השאלה הראשונה שהם שאלו הייתה ברורה : איך פתרת את השאלה השלישית ? מה הפתרון ? שיתפתי אותם בפתרון היצירתי שמצאתי . אגב, שבוע לאחר מכן עקצתי את המרצה בתור בקפיטריה : ״על זה השקעת חמש שנים של דוקטורט ? חמש שעות הספיקו לי״ . אבל השאלה השנייה שלהם היא החשובה כאן . השאלה השנייה שעניינה את חבריי ללימודים הייתה "למה" . למה ישבתי במשך חמש שעות וחשבתי שאצליח לפתור שאלה בלתי פתירה ? מה הדבר שגרם לי להאמין שאצליח ? התשובה שלי לשאלה הזאת הייתה מה שמנחה אותי מאז ועד היום . סיפרתי להם שבשעות המאתגרות האלה, כשאני יושב מול דפי הבחינה ומול השאלה הסבוכה,

הוצאת סלע מאיר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help