sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

והגדלת הטוב המצרפי כרוכה תמיד בוויתורים , תפיסת הצדק החברתי מבודדת רע מסוים מתוך מארג החיים הכולל , ופועלת למגרו כאילו אין לכך השלכות . כך למשל , מדיניות העדפה מתקנת של מיעוטים , באקדמיה ובמשרדי ממשלה , נדמית אמנם כפתרון ראוי לבעיית האפליה — אך לפי מחבר ספרנו , תומס סואל , נזקיה גדולים לאין ערוך . הודות למדיניות זו , אפרו - אמריקנים או נשים המגיעים למשרות ניהוליות בכירות " נחשדים " שמעמדם ניתן להם לא בזכות עמלם וכישרונם , אלא בזכות העדפה מלאכותית . לו היו שוקלים את הדבר במאזניים מעשיים , אין ספק שנושאי דגל המאבק למען " העצמת נשים " או למען " קידום שחורים " היו בוחרים מדיניות פחות הרסנית . אך קאנט העניק להם גושפנקה להתעלם מתוצאות של מילוי ציוויים קטגוריים בשם צדק קוסמי מוחלט . ••• " צדק קוסמי " הוא כמובן מונח אירוני . אפילו בעלי אמונה באלוהים מניחים שדרכי האל נסתרות . נחוץ אידאולוג מגלומן כדי להניח שניתן לחצוב צדק מוחלט , שאינו תלוי נסיבות או תוצאה , מתוך הקיום האנושי המורכב והמסוכסך שלנו . בסופו של דבר , שום דבר " קוסמי " אינו רלוונטי ליצורים אנושיים בר חלוף . אמר זאת כבר אפיקורוס לפני שנה . גם אם קיימת תוכנית אלוהית היא לא נגישה לנו , לא 2,500 משפיעה עלינו באופן ניתן להבנה , ולא ניתן לגזור ממנה דבר . כל מה שרלוונטי לנו הוא רק הזמני , המקרי , האנקדוטלי והמקומי . אין מקום לערכים מוחלטים . אין טוב מוחלט ואין רע מוחלט . הכול יחסי , תלוי תוצאה , ולכל פעולה יש מחיר . סיפר לי פעם רופא שבטכנולוגיה הקיימת כיום , ניתן לאבחן בזמן | המרדף אחר צדק קוסמי 14

הוצאת סלע מאיר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help