sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 משילות משולבת בישראל ( 2012 Ansell ) . תהליכי תכנון מערבים גורמים מגורמים שונים, ומנגנוני המשילות המשולבת מסייעים להשיג הסכמות ולקדם את התהליך מתוך שיתוף פעולה, במקום להתבסס על התנגדויות לצורך התאמת התכנון . בתחום משאבי הטבע ומאגרי המים, למשל, משמשים לא פעם תהליכי משילות משולבת . היות שפעמים רבות מאגרי מים חוצים גבולות אזוריים ומדינתיים, היכולת לכונן שותפויות בתחומים אלה באמצעות יצירת "מועצות משאבי מים" ( watershed councils ( מסייעת לקידום האינטרס הציבורי . מנגנוני משילות משולבת מיושמים גם בתהליכים של משא ומתן רגולטורי ( Regulatory Negotiation – Reg - Neg ) . בתהליכים אלה מבקשים להגיע לקונסנזוס בין בעלי עניין בנושאים שבהם הממשל מעוניין לקדם אסדרה . התהליך מאפשר להביא את מגוון נקודות המבט של בעלי העניין כבר בשלב עיצוב החוק או הנוהל, ומטרתו לחזק את הלגיטימציה לחוק וליישומו . מלבד דוגמאות אלו ואחרות, בספרות המחקר מוצגים מודלים ודוגמאות לחקר 16 במודלים אלו יש רכיביםמקרים המתארים את דפוסי הפעולה של מנגנונים אלה . חיצוניים ופנימיים שיש לתת עליהם את הדעת . למשל, אנסל וגש טוענים כי בתהליכי משילות משולבת יש לשים לב לכמה רכיבים : התנאים המקדימים שעל בסיסם נערך ההסדר, ובהם האסימטריה ביחסי הכוח שבין בעלי העניין השותפים לתהליך ; המשאבים והמידע שבעלי העניין מביאים עימם לשותפות ; המידע המובא לשם קידום תהליך הלמידה ; התמריצים להשתתפותם של בעלי העניין ; וההיסטוריה של שיתוף הפעולה בין השחקנים בעבר . עוד חשוב לשים לב להקשר המוסדי, כלומר לדפוס ההסדר הפורמלי שהמשילות המשולבת מתעצבת באמצעותו . חשובה גם זהותה של המנהיגות המניעה את התהליך ויכולותיה להשפיע על בניית הסכמה בין בעלי העניין ולקדמה . לסיום, ראוי לבחון את תוצאות תהליך המשילות המשולבת ואת פירותיו, ובין השאר לשאול אם הושגו תוצאות מיטביות ואם יושמו ההחלטות שהתקבלו במסגרתו ( 2008 Ansell and Gash ) . קירק אמרסון וטינה נבאצ׳י מתארות משטרי משילות משולבת ( – CGR Emerson and Nabatchi 2015 ( ) Collaborative Governance Regimes ) . אלה מבנים של משילות משולבת שהם רחבים יותר מן ההסדר היחיד, ואפשר להגדירם כך : "מערכת חוצה-ארגונים המכוונת לעיצוב מדיניות או להספקת שירותים ומערבת מערך של ארגונים עצמאיים המייצגים אינטרסים או תחומי עשייה למיניהם" ( 769 2014, Emerson and Gerlak ) . לטענת אמרסון ואנדראה גרלק, במשטרים אלה יש הסדרים מוסדיים, הליכים וכללי התנהגות המעמידים בסיס איתן לקולבורציה ( שם ) . החוקרים בוחנים מהו ההקשר שהתהליך מתרחש בו, קרי התנאים הפוליטיים, החוקתיים, החברתיים-כלכליים, הסביבתיים והאחרים המשפיעים על היווצרותם של משטרי המשילות המשולבת ועל אופני הפעולה שלהם ( Emerson and Nabatchi 2015 ) . 16 . ראו עוד דוגמאות אצל 2010 Innes and Booher ובאתר האינטרנט של מיזם TROPICO .

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help