sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 משילות משולבת בישראל בקבלת החלטות פורמלית הנעשית בפורומים של סוכנויות ממשל . אמירה זו חשובה גם אם בסופו של דבר המדינה היא האחראית, כמו במקרים של רגולציה ( שם ) . אנסל מונה שישה רכיבים במשילות המשולבת : ( א ) היא נעשית ביוזמתה של סוכנות ציבורית ; ( ב ) מעורבים בה שחקנים לא ממשליים ; ( ג ) המשתתפים בה עוסקים ישירות בעיצוב מדיניות, ואינם יועצים בלבד ; ( ד ) הפורום מאורגן פורמלית ונפגש קולקטיבית ; ( ה ) היא מכוונת להגיע להחלטות באמצעות קונסנזוס, גם אם הוא אינו מושג בפועל ; ( ו ) שיתוף הפעולה ממוקד בסוגיות מדיניות ציבורית או ניהול ציבורי ( 2012 Ansell ) . לעומת הגדרתם של אנסל וגש, קירק אמרסון ועמיתיה מנסחים הגדרה רחבה יותר ( 2012 . Emerson et al ) . לפי הגדרתם, משילות משולבת היא אסטרטגיה שבה לא רק שחקני ממשל יוזמים את השותפות ; גם שחקנים אחרים, כמו ארגוני חברה אזרחית, יכולים ליזום אותה . אבל מכיוון שהמטרה היא לקדם מטרות ציבוריות, גם שחקני ממשל ישתתפו בהסדרים אלה . יתרה מזו, לפי הגדרתם של אמרסון ועמיתיה ייתכנו גם הסדרי משילות הנעשים בתוך ארגוני הממשל בלבד, למשל שיתופי פעולה בין אגפיו או בין מחלקותיו של הממשל . תוספת חשובה בהגדרתם היא שהסדרי משילות משולבת ייערכו כדי לקדם מטרה ציבורית שאי-אפשר להשיגה באמצעים אחרים ( שם, 2 ) . אם כן, מעניין לשאול אם ישנם מצבים שבהם מוטב שלא לפעול לפי גישת המשילות המשולבת . יש חוקרים הטוענים כי הלכה למעשה מגמות שיתופי הפעולה בין מגוון גורמים הולכות ומתחזקות ( Sørensen and Torfing 2021 ) , ויש הקוראים, מסיבות נורמטיביות, לפעול לשילוב בעלי עניין ממגזרים שונים לשם חיזוק יכולות הממשל ( Vigoda - Gadot 2004 ; 2009 ; Wanna 2008 ) . אחד האתגרים שמושג המשילות המשולבת מציב הוא הניסיון להפריד בינו 14 אנסל וגש מבחינים בין משילות משולבת ובין מושגיםובין מושגים דומים . אחרים . לטענתם, למשל, המושג "קורפורטיזם" ( מְשילה אִרגונית ) מבטא שיתוף רחב יותר של ארגונים מובילים בשוק העבודה — לעומת משילות משולבת — וכן את האינטראקציה שלהם עם סוכנויות הממשל . עוד הם טוענים שהמושג Associational Governance ( משילות התאגדותית ) מחייב לכלול עמותות מאורגנות, ואילו המשילות המשולבת יכולה לכלול גם אזרחים, ולאו דווקא עמותות מאורגנות . גם "רשתות 15 מבטאות מבנים של שיתופי פעולה בין בעלי עניין, מדיניות" ( Policy Networks ) הדיווח החברתית“ — Sørensen and Torfing 2021 ( social accountability ) . נדון בסוגיה זו גם בפרק הסיכום . 14 . למשל בינו ובין המונח whole - of - government שטבעו החוקרים טום כריסטנסן ופר לגריד ( 2006 Christensen and Lægreid ) . 15 . במושגים “רשתות“, “רשתות מדיניות“ ו“רִשתיוּת“ עוסקים גם תחומי מחקר אחרים, כמו חקר הארגונים וסוציולוגיה . אנו מתמקדים ברשתות בתחומי מדיניות ומינהל ציבורי,

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help