sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מלי נבו, יורם רייך, ליה לוין, דניאל מישורי אנו תקווה כי קוראי וקוראות ספר זה ימצאו בו המחשה לא רק של תוצר עבודתנו, אלא גם של תהליך חשיבה מקיים ואקולוגי : חשיבה מערכתית, אינטראקטיבית, רב-תחומית והוליסטית, תהליך שמודע למגבלות הידוע ובונה תשתית שמאפשרת למידה מתמשכת תוך כדי איגום ידע ולימוד תמידי . הספר אינו יכול להקיף את כל הנעשה בתחום בארץ, את כל נקודות המבט, את כל התיאוריה של קהילות אקולוגיות ומקיימות . ברם, הוא מאפשר לפרוש יריעה רחבה של עשייה, על הצלחותיה ואתגריה, ובכך לשמש בסיס להמשך פיתוח משמעותי בעתיד . העיסוק בתחום הקהילות המקיימות מגוון כל כך, עד שאנשי מקצוע ואקדמיה יכולים לפעמים לחוש בודדים מול האתגרים הגלומים בו . אנו מקווים שהספר יאפשר בניית תשתית לקהילה רחבה, שתוכל ללמוד לחולל שינויים משותפים, בניסיון לפרוץ גבולות של שמרנות מחקרית ולעודד המשך דיון רב-תחומי, שלתפיסתנו, רק הוא מסוגל לתת מענה לאתגרים סביבתיים- חברתיים שהאנושות נדרשת להתמודד עימם כעת . לבסוף, ובנימה אישית, כדי להוציא לאור ספר זה נדרשנו לכמה שנים של עבודה משותפת, להיסמך זה על זה מדי פעם בפעם ולבטוח בידע של כל אחד ואחת מאיתנו בהליכה בדרך חדשה . משימה זו לא תמיד הייתה פשוטה, אך לרגע לא הטלנו ספק בחשיבותה . בדרך יצרנו חברות גם בחיים שמחוץ לספר, מסוג החברות שנוצרת אך ורק דרך ההתמודדות עם אתגרים משותפים . מבנה הספר בספר 23 פרקים, מקצתם התקבלו מבין כ- 40 פרקים שהוצעו בעקבות קול קורא שפורסם ב- ,2016 ואחרים הוזמנו על ידינו מאז בפנייה ישירה לאנשים שצברו ניסיון בתחום הקהילות האקולוגיות, כחלק ממיפוי התחום והעשייה בנושא בישראל . זאת, מאחר שבתחילה ענו לקול הקורא בעיקר אנשי אקדמיה, וחסרו לנו קולות מן השטח, שאליהם נדרשנו להגיע בעצמנו . הגעה זו התבטאה לא רק במציאת הידע עצמו, אלא גם בדרכים המגוונות שנדרשו מאיתנו כדי לאגם אותו . כדאי לציין עוד, שתהליך העבודה על הספר חידד עבורנו את המשמעות של אקדמיה-מעורבת ואקדמיה-מקיימת, שמתבטאת בכמה מהפרקים, לדוגמה, בתמיכה בתושבים ביפו שנאבקו למען שימור עצים, שפורום TAU - FSS היה מעורב בה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help