sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

1313 מבוא ומחקרי המנגיש את הידע שנצבר ; התברר גם שישנם פערים בין התנסויות שונות, בין התנסות לתיאוריה, בין תיאוריה ליישומה הפעיל, בין דיסציפלינות אקדמיות שונות ועוד ; התברר גם שהידע האקדמי בתחום מצומצם יחסית, ושהידע נוצר "מלמטה", לרוב לא "מדופלם" ( ללא תעודות מומחה ) , אבל מועבר דרך מפגשים, בקהילות וברשתות החברתיות והקהילתיות . בעקבות המפגש התגבש אצלנו חזון משותף לאיגום הידע הקיים על קהילות מקיימות ואקולוגיות בישראל . בחרנו לעשות זאת בנכונות לדרך חדשה, ערה לבין-תחומיות שקיימת בינינו, מוקירה את השוני הדיסציפלינרי וסומכת על הנכונות לשהות באי-הידיעה כבסיס ליצירת שפה משותפת שהיא מעל הדיסציפלינות . אף שהגענו מתחומי דעת שונים, כולנו ראינו בעצמנו מחויבים להחיל את רעיון המחקר המקיים גם על עצמנו, לקדם את מדעי הקיימות ולהשתמש בתפקידנו כאנשי אקדמיה לפיתוחו . לא תמיד הייתה זו התנסות פשוטה, שכן נאלצנו להתמודד לא רק עם יצירה והנגשה של ידע חדש, אלא עם דרכי שיח חדשות וגישות מגוונות לאיגום הידע . בחירה בדרך זו אינה שגורה בנוף האקדמי הישראלי בעת הזאת ; מטבעה היא דורשת זמן ממושך לאיסוף הידע בדרכים שונות ואין בצידה תגמול ממוסד של הכרה אקדמית . עם זאת, חשיבותה האקדמית מתחדדת כאשר מתבוננים בהקשר הרחב יותר של המשבר האקולוגי, באתגרים הסביבתיים-החברתיים המורכבים שלפתחנו ובחלל המנהיגותי בהובלה של שינויים . מוסדות ההשכלה הגבוהה עצמם לרוב אינם מוסדות מקיימים, הן בהתנהלותם ביום-יום ( התפעול השוטף ) והן בתוכניות הלימודים, בתחומי המחקר או בגישות המחקר, שבהם נושאי סביבה וקיימות הם עדיין שוליים יחסית, והמחקר הרב-תחומי והבין- תחומי הם החריג ולא הכלל . במסענו נדרשנו לזיהוי גבולות הידע שלנו ושל הפרקים עצמם ולאִתְגוּר הגבולות האלה באמצעות המשגה חדשה . התהליך כלל את החזקת הדואליות שבין אחיזה בחזית הידע על אודות קהילות מקיימות לבין המפגש עם הלא- מוכר והלא-ידוע, שם טמונה האפשרות ללמידה מתמדת והרחבת גבולות הידע וההתנסות שלנו כחוקרים / ות בתחום הקיימות . בדיעבד, בעקבות תהליך העבודה על הספר השתנו עבורנו המשמעויות של מפגש עם השטח ושל רעיונות כמו אקדמיה מקיימת ושיתוף פעולה . נדרשנו לקיים את מה שאנו חוקרים ומבקרים אצל אחרים : דיאלוג רב-תחומי, נטילת סיכונים בהסגת גבולות אל תחומים שמעבר להתמחויותינו, ויתור על מעמד ואישוש מוגבלות הידע .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help