sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הקדמה 10 ולמתחים בין מטרות החינוך - הם בהחלט מה שחסר למערכת החינוך שלנו . הם חסרים משום שההקשר ההיסטורי, העולמי והמקומי שבו התהוו מערכות החינוך המודרניות במהלך המאות ה‑‑ 19 וה‑‑ 20 השתנה ללא הכר . בהקשר ההיסטורי של עידננו - הגלובליזציה, כלכלת הידע, הטכנולוגיה הדיגיטלית, הבינה המלאכותית, המהפכה המגדרית, הקיטוב החברתי‑‑תרבותי, הרלטיביזם הפוסט‑‑מודרני, אתגרי הדמוקרטיה, משבר האקלים, ועוד - מערכות החינוך מתקשות לתפקד ואולי אף אינן יכולות לתפקד . הן זקוקות לחזונות טובים שינחו אותן ואת מסגרות החינוך שלהן . באין חזון טוב תיפרע מערכת חינוך . עורכי האסופה אִתגרו אנשי חינוך בעלי חזון - חזון ותיק ( למשל, החינוך הדמוקרטי והחינוך האנתרופוסופי ) או חזון חדש ( למשל, קוסמוסופיה ו‑‑ Unboxing ) - וביקשו מהם לנסח את חזונם במסגרת המושגית של "ששת הצעדים" . רוב הכותבים הסתגלו למסגרת - חלקם ברצון וחלקם בהיסוס - וניסחו חזונות סדורים . הקוראים מוזמנים להתרשם ממגוון החזונות, לאמץ אחד או כמה מהם, ובעיקר - לקבל הכוונה והשראה ליצירה ולניסוח חזון חינוכי שלהם, חזון שיוכל להנחות סביבות חינוך בעידננו, המפחיד והמבטיח כאחד . פרקי החזונות אינם מאורגנים בשערים כלשהם ואינם צריכים קריאה רציפה . קראו אותם בסדר המתאים לכם . אך התחילו בקריאת המבוא, המציג את המסגרת המושגית שבה הם מנוסחים . אנו מאחלים לכם קריאה מעורבת ומועילה . תודות לכל אחד ואחת מהכותבים ; לאלי הורביץ ורביד דר מקרן טראמפ ; לענת פלג ורחלי יפה ממכון ברנקו וייס ; למכללת בית ברל ( המכללה שלנו ) ; לנעם תמרי על עיצוב התרשימים ; לאלה גולן על עריכת הלשון ; ליעל נגר על העימוד ; ולהוצאת רסלינג . כולם תרמו לספר בנדיבות ובכישרון . יורם הרפז ואמנון כרמון

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help