sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 הקדמה למהדורה העברית הסיבה השנייה שהוצאת המהדורה העברית של The Challenger Sale היא אירוע חשוב, אינה קשורה לרמת נציג המכירות או מנהל הצוות — אלא לרמת האקוסיסטם הישראלי בכלל, שעומד כעת בפני הזדמנות לעלות מדרגה . עד לפני שנים ספורות היתה מוסכמה שבשתיקה בקרב קהילת הסטארטאפ-ניישן : אין מקום בישראל למחלקת המכירות . חברות טכנולוגיה ישראליות היו קמות ומתייצבות, ולאחר שהגיעו לשלב מוקדם יחסית בהתפתחות הן היו מעבירות את אנשי הסיילס שלהן אל מחוץ לישראל, בעוד מרכזי הפיתוח היו נשארים בדרך כלל בארץ . למה ? היו לכך מיני סיבות : מתוך הנחה שאנשי המכירות צריכים להיות קרוב ללקוח ( האמריקאי בדרך כלל ) , מתוך חוסר אמון ביכולת המכירה של ישראלים או מתוך רצון להעניק לחברה שלהם ניחוח גלובלי . אבל מה שהיה מובן מאליו עד לא מזמן — משתנה לנגד עינינו . יותר ויותר חברות ישראליות גדולות משאירות את זרוע המכירות שלהן בארץ . זהו חלק ממגמת התבגרות מבורכת של שוק הטכנולוגי המקומי : אם בעבר חברות ישראליות היו רוצות לצמוח מהר ושאפו אל האקזיט, היום השאיפה היא להתבסס, להנפיק ולהפוך לחברות ענק עצמאיות המובילות שוק ברמה הבינלאומית . שינוי הגישה הזה, מקהילה של סטארטאפים קטנים לקהילה של חברות יציבות הפועלות לאורך שנים, מעודד את ההישארות של כלל מחלקות החברות בישראל — כולל המכירות . מגפת הקורונה, שמהדורה העברית הזו הוכנה לאורכה ושהעבירה את החיים העסקיים לעבודה מהבית, דחפה גם היא לכך : היום כל נציג מכירות שנמצא מול המסך בבית קרוב לכל לקוח על כל נקודה בגלובוס, ועסקאות של מיליוני דולרים נחתמות בפגישות מרחוק כדבר שבשגרה . לפיתוח קהילת המכירות הישראלית יש יתרונות גדולים : ראשית, היא תתרום למשק בכך שהיא תשאיר בישראל משרות מבוקשות בשכר טוב ( שגם מבוצעות טוב . מניסיון, אנשי מכירות ישראלים לא נופלים

הוצאת סלע מאיר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help