sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

האירופים מצאו עוד ועוד דרכים להעמיד פנים שהעסק הזה יוכל לעבוד . למשל , הם עמדו על כך שהגירה כזו היא דבר נורמלי . או שאם השילוב אינו מתרחש בדור הראשון , אולי הוא יתרחש בדור הבנים , הנכדים או בדור אחר שעדיין לא בא לעולם . או שהם גרסו שכלל אין זה משנה אם יש שילוב . לכל אורך הדרך בחרו האירופים לבטל את האפשרות הסבירה יותר — שבסופו של דבר העסק הזה פשוט לא יעבוד . מסקנה זו נולדה הרבה לפני משבר ההגירה של השנים האחרונות . המשבר רק זירז את הקץ . וזה מביא אותי לצירוף האירועים השני . תנועת המונים של מיליוני אנשים אל תוך אירופה לא הייתה גזר דין מוות ליבשת , אלמלא העובדה ) המקרית או שלא ( שבמקביל איבדה אירופה את האמונה בערכיה , במסורותיה ובלגיטימיות שלה . להתפתחות זו תרמו גורמים רבים , אך אחד מהם הוא האופן שבו עמי מערב אירופה איבדו את מה שהפילוסוף הספרדי מיגל דה אונאמונו כינה " תחושת הטרגיות של החיים " . הם שכחו את הלקח הכואב שלמדו צוויג ובני דורו : שכל דבר שאתה אוהב , ובכלל זה גם המורשת התרבותית הדגולה ביותר בתולדות האנושות , יכול להימחות אם יופקד בידי אנשים שאינם ראויים לכך . אחת הדרכים היחידות להימנע מתחושת הטרגיות הזו של החיים היא להדחיק אותה באמצעות אמונה בקִדמה האנושית . הטקטיקה הזו נותרה לפי שעה הגישה הנפוצה ביותר . אך שוב ושוב האירופים מנסים לדלג על בורות של ספקות מעשה ידיהם , ולעיתים נופלים אליהם . שכן לצד הגרסה המוחצנת של אי אמון עצמי ניצבת גרסה עמוקה יותר של אשמה . יותר מכל יבשת או תרבות אחרת בעולם כורעת היום אירופה תחת משקל אשמת עברה . כי כן , אירופה נגועה בעייפות קיומית ובתחושה שאולי סיפורה מיצה את עצמו ועתה צריך לאפשר לסיפור חדש להתחיל . הגירה המונית — החלפת חלק גדול מאוכלוסיית אירופה בבני עמים אחרים — היא אחת הדרכים שבה דמיינו באירופה את תחילתו של הסיפור החדש הזה : שינוי , חשבו באירופה , אינו נופל בערכו מבוא 9

הוצאת סלע מאיר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help