sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקחמת המחקר למהחמרת מד 19 | 11 לעיתים קרובות מדי החיפוש הזה נעשה בערוצים של כוח ושל מהפכה, שכבר התגלו כהרסניים לתשתית הקהילתית . מבנה הכוח הפוליטי שיצרו לפני כשלוש מאות שנה הקרדומים שהכריתו את הקהילה בת ימי הביניים לצורותיה עודו הרסני גם למרכיבי הצורות החדשות של הקהילה . עודו — ואף יותר משהיה . אכן : הטיעון המרכזי של הספר היה נשאר כשהיה גם לו כתבתיו מלכתחילה היום . ובכל זאת, היו בספר כזה כמה הבדלי דגש, ולו רק כמכשירים להבהרת הטיעון המרכזי . ברשותכם, אסקור בקצרה הבדלים אחדים אלה . ראשית, הייתי משתדל כמיטב יכולתי למנוע כל הנחה מצד הקורא שהספר מקונן על העבר ; שיש בו נוסטלגיה אל הכפר, העדה הכנסייתית, או כל סוג אחר מאותן קהילות חברתיות מן העבר שרובן נעלמו . לא אכחד כי גם היום, בקוראי שוב בספר, אינני מוצא בו נימה נוסטלגית כלל . לא אל תחיית הקהילות הישנות משחֵר הספר — כי אם לכינונן של צורות חדשות : צורות שתהיינה רלבנטיות לחיים ולמחשבה של זמננו . הדבר שהתאמצתי להראות הוא אחר : שמבנה כוח המסוגל למחות סוגים מסורתיים של קהילות, מסוגל גם לחנוק סוגים חדשים . מכאן הפנייה, בעמודי הסיום של הספר, למה שאני א חדש", מערכת כלכלה חופשית שבתוכה יכולות קורא "לֵסֵה-פֵר לשגשג קבוצות, התאגדויות וקהילות, ואשר תהיה, דווקא בזכות חיוניותן של התארגנויות אלו, מחסום יעיל בפני התרחבות נוספת של הכוח הפוליטי הריכוז והמאחיד . ישנו, שנית, נושא הניכור . לו כתבתי את הספר כיום, אני חושב שהייתי מועיד לו חשיבות רבה מזו שהקציתי לו לפני עשרים שנה — בטרם החל המבול העכשווי של ספרים ומאמרים על ניכור . שכן התחוור לי עוד ועוד כי הניכור הוא מן המציאויות המכוננות של תקופתנו . טעות תהיה לדחוק אותו אל עולם הסמלים המשפיעים על אינטלקטואלים ואשר אינם נראים במבט ראשון נוגעים לחייהם א laissez faire ( צרפתית : "תנמ לעשמת" ) : משק חמפשי, מערכת כלכלית שמתקיים קה חמפש פעמלה יזמי מעסקי ללא התערקמת ממשלתית .

הוצאת סלע מאיר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help