sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

נע בין הקפיטליזם המעשי והממשי לבין האינטלקטואלים והשוק החשיבה העיונית עליו — בין התכלס לשמונצעס , כפי שכינה זאת שלו . אופרטת הקסם קרל קראוס בהסטיריקן הווינאי הכתבים שאעיין בהם הם אלה המייצגים לטעמי את הטובים , הנפוצים והמשפיעים שבטיעונים על קפיטליזם . לפעמים אתמקד בטקסט בודד מאת מחבר מסוים , ולפעמים במכלול יצירתו של כותב . אציג את ההקשרים המועילים בעיניי להארת הכתבים ולשחזור כוונת מחבריהם . לעיתים ידרוש הדבר הסבר לאירועים פוליטיים , לפעמים סקירה של התפתחויות כלכליות , במקרים אחרים עמידה על תמורות חברתיות ודמוגרפיות , ובעוד מקרים תיאור ההקשרים המשתנים של החיים האינטלקטואליים . בדרך כלל , עיונים כאלה דורשים גם היכרות עם המסורת האינטלקטואלית והמחלוקות האקטואליות שהמחברים הגיבו להן . מתוך כך ימצא הקורא את עצמו למד על עניינים הרחוקים לכאורה מהקלחת הרגילה של תולדות הרעיונות , כמו בועות בורסה , הגירת סחורות , חוזי חברת הודו המזרחית איכרים , מהפכות צרכניות , עתידיות , רפורמות חינוכיות בשיטת " תגמול לפי תוצאות ", ומהפכות מייקל אוקשוט הגדיר פעם הבנהסוציאליסטיות ופשיסטיות . היסטורית כ " הזדמנות לראות קטע מן העבר בראי קשרים שהתעלמו 4 מהם עד כה , ולדמיין אותו באופן רענן ובהיר יותר " . ספר זה ינסה לספק הבנה רעננה ובהירה יותר של הדיון על הקפיטליזם בשלוש מאות השנים האחרונות , באמצעות חקר קשרים שנעלמו בדרך כלל מן העין . ניסיתי לבנות את הספר כך שאפשר יהיה לקרוא כל פרק בפני עצמו , אך גם באופן שקריאת הפרקים כסדרם תציג את התפתחותם של נושאים וטיעונים מרכזיים לאורך זמן ובמקומות שונים . באמצעות שורת מקרי מבחן מכוון הספר להראות כי השוק הקפיטליסטי היה תמיד ישות עמומה ומורכבת מבחינה מוסרית . הכירו בכך החריפים מקרב מבקריו וגם הדקדקנים מקרב חסידיו . נעשה עוול להם ולעצמנו אם לא נתוודע לחוכמתם — קל וחומר אם ננהג , כפי שנוהגים רבים מדי , וננופף בשמותיהם כשבאמתחתנו רק הבנה קלושה של היגיון דבריהם . הספר אינו מבקש לשכנע כי הקפיטליזם הוא טוב או רע . הוא מבקש לעמוד על מקומה המרכזי של סוגיית הקפיטליזם בהיסטוריה האינטלקטואלים והשוק | 14

הוצאת סלע מאיר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help