sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

מוד ל ליצירת שקי פ ות אלגורי תמי ת 5 1 נוסף על כך, הליך הייצור של אלגוריתמים דורש משאבים ניכרים משני סוגים : ראשית, יש צורך במאגר נתונים גדול, עשיר ומטויב, אשר יאפשר לתוכנה להגיע מהר ככל האפשר להצלחה סטטיסטית במשימתה . ככל שהפעולה הנלמדת מורכבת יותר, כך נדרש מאגר נתונים גדול יותר . לכן לא מפתיע שהשחקנים המצליחים ביותר בתחום הבינה המלאכותית הם שחקנים שממילא יש בידיהם מאגרי מידע גדולים . המשאב השני הוא פעולה אנושית לצורך מתן היזון חוזר למכונה על מנת שהיא תוכל ללמוד אם הצליחה או לא . פעולה זו היא יקרה וגם מועדת לטעויות, ולכן חברות ענק עתירות משאבים, שבאפשרותן לממן את ההשקעה הכבדה אך המניבה בטווח הארוך, נהנות מעדיפות גם בהיבט זה . בשל קשיים אלה פותחו דרכים אשר מנסות לעקוף את הקושי בהיזון החוזר האנושי . אחת השיטות לעשות זאת, המתאימה במקרים מסוימים, היא לימוד אדוורסרי של מערכות בינה מלאכותית . למשל, יצירת מערכת אחת שמטרתה לפרוץ צופן, ומולה יצירת מערכת אחרת שמטרתה הפוכה — לייצר צופן שלא ניתן לפיצוח . בכל סבב בין המערכות הן משתכללות זו מול זו, ללא צורך בהיזון חוזר אנושי . כאמור, הקושי המשמעותי בכל הנוגע לרשתות נוירונים קשור להיותן "קופסה שחורה" ולהיעדר היכולת להסביר באופן נקודתי כיצד נוצר הפלט המסוים שאליו הגיעו . המתכנת אינו יודע את משמעות הקשרים שנוצרו וכיצד התוכנה הגיעה להצלחה, כלומר אינו יודע מדוע התוצר הסופי והפלט של התוכנה הם כפי שהם . במובן זה, על אף ההשוואה בין רשתות נוירונים לבין פעולת המוח האנושי, הדרך שבה התוכנה הגיעה להצלחה אינה סיבתית, והיא תוצר של פעולות סטטיסטיות, חלקן רנדומליות . התוכנה אינה מסוגלת להפיק פלט שמסביר כיצד ומדוע התקבלה תוצאה או החלטה מסוימת ולא אחרת .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help