sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 מחקר מדיניות 173 | מהו סייבר ? חלק ב : אתגרי האסדרה של הגנת הסייבר לפיכך אנו ממליצות : ( 1 ) להוסיף לחוק המוצע בתזכיר חוק הסייבר סעיף מטרה אשר יתחום את מרחב הפרשנות האפשרי של סמכויות מערך הסייבר על פי החוק . ( 2 ) לשנות את מודל ה"רגולציה על רגולטורים" ולמצב את מערך הסייבר כרגולטור היחיד הקובע את התקינה וההנחיה הנדרשות להגנת הסייבר ; הכלי הרגולטורי שבו ייעשה שימוש ייקבע לפי המאפיינים הספציפיים של כל מגזר ספציפי ולפי רמת הסיכון הנשקפת לאינטרס הציבורי מתקיפת סייבר נגד ארגון במגזר זה . ( 3 ) להבטיח שסמכויות הפיקוח והאכיפה יינתנו בידי רגולטורים מגזריים שדפוסי פעולתם אינם של ארגון ביטחוני, ואלו יפעלו בהתאם לכללי המשפט המינהלי הרגיל ובכלל זה מתוך חובת שקיפות שלטונית . ( 4 ) לאזרח את מערך הסייבר או לכל הפחות להחיל עליו עקרונות מתחום המשפט הציבורי, ולא רק את הנורמות המשפטיות המקובלות בארגוני הביטחון החשאיים . ( 5 ) להעדיף ככל האפשר שקביעת התקינה להגנת הסייבר תיעשה תוך שיתוף התעשייה, האקדמיה והציבור כדי להתאימה למאפייני כל מגזר . ( 6 ) לצמצם את סמכויותיו של מערך הסייבר, בין השאר באמצעות שינוי הגדרת המונחים "אינטרס חיוני" ו"מידע בעל ערך אבטחתי" והגדרת המונח "עיבוד מידע" ; קביעת אמות מידה ברורות לאפקטיביות הנדרשת מרשות מאסדרת בכל הקשור להגנת הסייבר ; צמצום סמכות הניטור ; ביטול הסמכות השיורית הנתונה למערך ; קביעת תנאי הכשירות לבעלי תפקידים במערך והבהרת מגוון הסמכויות הנתונות לכל אחד ; הגבלת הסמכות לקבלת מידע מספק גישה לאינטרנט או מעובד השב"כ לפי תזכיר הוראת השעה ; עיבוי מנגנוני הפיקוח על מערך הסייבר ; והגבלת הפטור מאחריות אזרחית ופלילית המוענק לו . ( 7 ) לקבוע בחוק חלוקת סמכויות ברורה בין מערך הסייבר לרשויות ביטחון אחרות, ובעיקר השב"כ .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help