sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 נעמה כרמי להבין את משמעותן באמצעות נטיעתן בהקשרים קונקרטיים . אני בחרתי בגישה הראשונה, של העמדת טיעון עקרוני ושיטתי ככל הניתן, שבפיתוחו יחבוק את רוב היבטיה של הסוגיה . עם זאת, השתדלתי מאוד לעגן את הדיון גם בדוגמאות קונקרטיות שייטיבו להבהיר את הנושא ואת הקשיים הלא פשוטים שהוא מעלה . בחירתי זו נובעת גם מהעובדה שתחום הדעת שאני באה ממנו הוא פילוסופיה . לטעמי, אחד הדברים המוצלחים פחות שקרו לתחום של זכויות האדם הוא ניכוסו על ידי משפטנים . למעשה, חקר זכויות האדם הוא בראש ובראשונה סוגיה פילוסופית, גם אם עיגונן המשפטי של הזכויות מסייע רבות לקידומן בפועל . קל, לעתים קל מדי, לעשות רדוקציה של זכויות האדם לאותן אלו שהמשפט - הפנימי או הבין – לאומי - מאפשר לנו לתבוע . אך ההבנה שזכויות אדם אינן בשום פנים ואופן רק אותן זכויות המוכרות בחוק היא אחת מהמטרות שאני מקווה להבהיר בספר זה . הספר מנסה להקיף את רוב ההיבטים התאורטיים החשובים של זכויות האדם אך אינו מתיימר למצות אותם, ודאי לא את הדיון בזכויות אדם בכלל . כשמו, הוא נועד להיות ספר מבוא קצר . שערו הראשון מציג את השאלות, מהן זכויות אדם ומהו מעמדן . לשם כך הוא בוחן את הרקע ההיסטורי של הרעיון ; את ההקשר המושגי – הפילוסופי ; את מעמדן האוניברסלי של זכויות האדם ; את ההבחנות ואת הסיווגים שנוהגים לערוך בתחום זה ; ואת שאלת מוחלטותן וההגבלות המוטלות עליהן . שערו השני מוקדש לרעיונות יסוד ולדוגמאות לזכויות קונקרטיות . שלושה ערכי יסוד נדונים : חירות ואוטונומיה, כבוד אנושי ושוויון ; בהמשך נדונות הזכות לחיים, זכויות קבוצתיות, וזכויות של ילדים כדוגמה לזכויות של בני קבוצות מיוחדות . השער השלישי והאחרון עוסק בהגנה על זכויות אדם ודן בעיגון של זכויות אלה במשפט הפנימי ובמערכת הבין – לאומית . הרעיון לכתיבת הספר עלה בראשי לפני שנים, לאחר שריכזתי פרויקט של השתלמות מורים בנושא זכויות אדם מטעם מרכז

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help