sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 ו ל ט ר ב נ י מ י ן ו ר ו ח ה מ ו ד ר נ י ו ת מרקסיסטיים . אףביצירות האחרונות המושתתות על מערכת מושגים המונח "חוויה" צורה מיוחדת של תפיסת מצייןבהקשר זה שעל פי המציאות, בלי שום יחס לדת, יש בו בכל זאת נימה כמעט מיסטית, פעמית של - באה מהתייחסותה של החוויה אל הסגולה החדאשר עידה בברור על האחדות הנסתרתנימה זו מ – הדבר הנתפס מחשבתו של בנימין, על כל גלגוליה . את המחזיקה במסגרת אחת מבטא בנימין בפעם הראשונה רעיון אשר 8191במסתו משנת יהפוך לגורם יסודי בשלב הבא של התפתחותו המחשבתית : "כל ידע לכן חידוש הפילוסופיה ; פילוסופי מתבטא אך ורק באמצעות השפה" שירת ההכרה לחוקיות הפנימית של הלשון . בנימין כתבכרוך בק מאת פרנץ כוכב הגאולה שורות אלה שלוש שנים לפני הופעתו של רוזנצווייג, אשר כולל רעיונות קרובים מאוד לאלה של בנימין . הוא ניתן להניח שהושפע עמוקות מכמהו,2291 - ב כוכב הגאולה קרא את משימתו , " 1291במסה משנת ממחשבותיו היסודיות של רוזנצווייג . מאת זתמונות פרי אתהקדמה לתרגומו אשר הנהשל המתרגם" ) הואאשר אותה "שפה טהורה", הבודלר ( , פיתח בנימין את מושג כך : מגדיר אם יש בנמצא לשון שהיא לשון האמת, אשר רזיה האחרונים של ההוויה, שכל מחשבה שוקדת עליהם לפענחם, ספונים הרי לשון זו, לשון האמת, – ואף בשתיקהבה בלי כל מתח, 1 היא הלשון האמיתית . מהמושג היהודי העתיק של "שפה ברורה",כנראה,רעיון זה מושפע ( , אשר אמורה להיות הלשון המאוחדת של 9 : ) שמקורו בצפניה ג השפהת, מסתמך בנימין על תפיסבמקבילהאנושות בימות המשיח . אתמלרמה, שראה בשירהשל המשורר הצרפתי סטפןהפיוטית ביטוי השפה המקורית של האנושות . כדברי בנימין, "שפה טהורה" זאת חבויה למעשה מאחורי השפות הממשיות השונות . פיתוח ובתרגומים מאידךגיסא הלשונות, כפי שנעשה בתחום הספרות מחד תרגם", תרגום : נילי מירסקי, מתוך ז'אק ולטר בנימין, "משימתו של המ . 1 . ,135 עמ' ,2003 תל אביב : הוצאת רסלינג, נפתולי בבל דרידה,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help