sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 עינב רוזנבליט הפרק החמישי והאחרון בוחן את היחס בין אימון להגשמה 2 לפי התורה בזן ובמחול . בפרק ייבחנו עיקריו של אימון נכון הבודהיסטית, וגם לפי המושג הזני סאטורי ( satori ) שמשמעותו התעוררות . ההתעוררות היא מצב מנטלי המאפשר למתרגל זן נגישות אל ליבת הקיום שלו ואל טבעו הפנימי העמוק ביותר, ולמעשה היא תהליך של אימות ( authenticating ) של מה שמצוי אצל כל אדם מלכתחילה . ההתעוררות אינה תוצאה של תהליך אינטלקטואלי שבו נאספים רעיונות ומסקנות, אלא מחייבת שינוי רדיקלי פנימי המושג באמצעות תרגול ; מורה הזן מלמד דווקא איך לוותר על מצבורים אינטלקטואליים, מכיוון שלפי תורת הזן הללו 3 ויתור זה על האינטלקט מאפשר התעוררות גורמים סבל ושיעבוד . אל תמצית הקיום . כאן אבחן כיצד חוויית ההתעוררות בזן מקבילה לחוויית האימון במחול עכשווי . המושג "מחול עכשווי" בספר מתאר זרם עכשווי באמנות המחול שהושפע בעיקר מהמחול הפוסט – מודרני האמריקאי מאז מרס קנינגהם ( 2009 - 1919 Cunningham, ) ומתיאטרון המחול של הכוריאוגרפית הגרמנייה פינה באוש ( 2009 - 1940 Bausch, ) . המחול הפוסט – מודרני האמריקאי צמח במקביל למחול הניאו – אקספרסיוניסטי של באוש, ולמרות השוני בין הז'אנרים הם חולקים גם עיקרים אסתטיים משותפים . תחילה אתייחס ליוצרים שהם ממייסדי התשתית לאסתטיקה של המחול העכשווי ; אציג את תפיסתו האסתטית של מרס קנינגהם, ממייסדי המהלך הפוסט – מודרני באמנות המחול, ואסקור בתמצית את יוצרי כנסיית ג'דסון ( Judson Church ) , מייסדי ז'אנר 4 האמריקאי . כמו כן אתייחס ליצירות של המחול הפוסט – מודרני פינה באוש, מייסדת תיאטרון המחול העכשווי בגרמניה, שתפיסתה האסתטית, שיטות האימון ושפת התנועה שלה אומצו כמעט על ידי כל אומני המחול העכשווי בעולם ובישראל . בארבעה מחמשת פרקי הספר אבחן את המפגש בין הזן לבין המחול על ידי התבוננות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help