sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 גוף אנושי מדי על הפרדות אנליטיות ועל דיכוטומיות מושגיות כמו רע / טוב, אני / אחר וגוף / רוח, והיא חווה את המציאות כאחדות ולא כדואליות . כאן אציג את תורתו של הפילוסוף ההודי נגארג'ונה ( Nagarjuna ) אשר חי בהודו במאה ה – 2 לספירה והיה ממייסדי תפיסת האי – שניוּת . הפרק השלישי מבאר את הזיקה בין גוף לנפש על פי תורת הזן, ובוחן כיצד היא נחווית במחול . הפרק מבוסס על רעיון האחדות בין גוף לנפש, שהיא הנחת יסוד בתורה ובאימון הזן – בודהיסטיים . אתייחס לאחדות בין גוף לנפש כפי שהיא ממומשת במחול העכשווי וגם לחוכמת הגוף הפיזי ולבורות התודעה האנליטית ביחס אליו . בהמשך אבאר מהי התהוות גומלין, מושג בסיסי בתורת הזן . לפי התפיסה הבודהיסטית, כל הדברים בעולם מצויים בהתהוות גומלין ( בשפת פאלי : paticcasamuppada , ובאנגלית : dependent co - arising או interdependent ) , כלומר קיימים רק בתלות הדדית זה בזה, וקיומם של כל הדברים נגזר מתלות הדדית זו . התהוות גומלין כזו קיימת בין גוף לרוח, וכן בין איברים שונים של אותו הגוף, ובין גוף אחד לגופים אחרים . כאן אראה כיצד התהוות גומלין כזו נוכחת ביצירות מחול עכשווי . הפרק הרביעי עוסק בשאלת ה"עצמי" לפי הזן, והוא בוחן כיצד העצמי מתממש במחול . האימון הבודהיסטי מאפשר לחוות את ה"אני" כמצבור של אירועים המשתנים תמידית . בפרק תיבחן חוויית העצמי בתרגול זן וכן באימון במחול עכשווי וביצירות מחול מסוּגה זו . למידת העצמי, לפי התורה הבודהיסטית, מאפשרת לשכוח אותו ולוותר עליו, ובפרק זה אטען ששכחה כזו מתממשת גם במחול . לאחר מכן אסקור את מושג הזן ריקוּת ( sunyata ) , שמשמעותו שכל הדברים בעולם ריקים ממהות עצמית נפרדת וקבועה, ונגזרים מהתהוות הגומלין שלהם עם כל הדברים האחרים . בפרק זה אתמקד בריקותו של ה"עצמי", ואבחן את מימוש מושג הריקות במחול עכשווי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help