sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 אבהות במעבר לוותר על השליטה ועל המוכר והבטוח וכן למצוא וליצור את האחר והחדש . אחת השאלות המרכזיות שליוו אותי ואת האבות במהלך המחקר הייתה : האם אני, כאישה, יכולה להבין את חוויית האבהות ? האם כחוקרת אוכל למצוא את המרחק המתאים מההזדהות הטבעית שלי כאישה וכאם ? "את לעולם לא תביני מה אבות מרגישים, את יודעת למה ? כי את אישה, ואישה לעולם לא תבין מה אנחנו מרגישים ומה עובר עלינו" . מול קביעה קטגורית זו של אחד האבות, אב אחר התייחס בדרך אחרת לזהותי כאם : "אני בטוח שאת מבינה כמה זה כואב לי להיות בלי הילדים ביום – יום, את אימא, את יודעת כמה ההרגשה הזאת קשה" . במהלך המחקר מצאתי את עצמי נעה בין המרכיבים התיאורטיים – אובייקטיביים למרכיבים הסובייקטיביים שאפיינו את שלבי המחקר . הבנייתו של הידע לכדי תמונה אינטגרטיבית וקוהרנטית דרשה ממני שיח רפלקסיבי מתמשך עם הקולות השונים בתוכי : "אישה", "אם", "אשת איש", "בת", "אחות", "מטפלת", "מטפלת משפחתית", "עובדת סוציאלית לסדרי דין", "מדריכה", "מרצה" ו"חוקרת" . נורמן דנזין טוען : "מרגע שהחוקר מתחיל את התהליך הפרשני, הוא נמצא ללא הרף בתוך מעגל הרמנויטי ואינו יכול לצאת ממנו . הוא תמיד חלק של מה שנחקר, מעורה בשני הרבדים של הפרשנות וההבנה, הרובד הרגשי והרובד הקוגנטיבי, שהם לעצמם שלובים זה בזה" ( 1989 Denzin ) . הקריאה התיאורטית המקיפה, עבודת השדה, חוויית הקשר שלי עם הנחקרים כקשר בין שני סובייקטים, הנגיעה בחומרים הרגשיים והאישיים של המשתתפים, ניתוח הנתונים, הפרשנות, הנגיעה ברבדים האישיים והמקצועיים שלי והכתיבה - כל אלו חדרו זה לזה, הדהדו זה את זה ויצרו עבורי מכלול אחד שאני ממשיגה כ"מרחב הביניים" של המחקר או כ"מרחב הרפלקסיבי" . מרחב זה אִפשר את התפתחותו והבנייתו של חיבור זה באמצעות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help