sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 מבוא ושל המוזיקה הפופולרית בכלל . דייויד גרייבס חוזר אל חוויותיו האישיות והביוגרפיות כנגן הבס של רמי פורטיס כדי לדון באופן אישי והיסטורי בחוויית הפאנק של חובב הרוק שגדל בשנות ה- 60 על רקע התמורות שהתחוללו בעולם המוזיקה האנגלו- אמריקאי ובמשמעותו של הפאנק בישראל של סוף שנות ה- 70 . אדם יודפת כותב על מוזיקת הפאנק והפוסט-פאנק של רמי פורטיס ופורטיסחרוף, החל ב פלונטר ( 1979 ) וכלה ב סיפורים מהקופסא ( 1988 ) , ודן בקשר שבין מוזיקה ישראלית להיגיון הפוסטמודרני . חלקו השני של הספר, "זיכרונות, ספרות ועיתונות", כולל את וידויו של הסופר עמיחי שלו על חוויית הנעורים הפוטוריסטית- גרמנית שלו כמעריץ קראפטוורק ( Kraftwerk ) , אחת הלהקות המשפיעות ביותר על הפוסט-פאנק והניו-וייב, במהלך ילדותו ונעוריו בראשון לציון . תיאורטיקן הג'ז ארנון פלטי כותב את זיכרונותיו כנגן צעיר בלהקתו של שלמה ארצי במהלך סיבוב הופעות אירופאי ב- ,1979 ממש בלב ליבה של סצנת הפוסט-פאנק . יצחק בנימיני כותב על חוויית ההתבגרות שלו ואישוש זהותו הישראלית על רקע היבטים ביוגרפיים הקשורים לעדתיות, למגדר ולקרתנות, ועל הרווח שבין הפוסט-פאנק והניו-וייב לבין מוזיקה קלסית ותפקיד המוזיקה במסע אוטוביוגרפי זה . חן רותם ( סגול 59 ) חותם את הספר במאמר עיתונאי על תפקידן של אמניות ניו-וייב כחלוצות היפ-הופ בתפר שבין סוף שנות ה- 70 לתחילת שנות ה- 80 . אם כך, אסופת מאמרים זו אינה ניסיון לגולל את ההיסטוריה הרשמית של הפאנק, הפוסט-פאנק והניו-וייב, אלא להציג נקודות מבט שונות, אקדמיות, ספרותיות ואישיות, על זרמים אלו, שהשפיעו על התרבות המערבית ועל חובבי מוזיקה ישראלים בזמן אמת . הדיון יעסוק במוזיקה דרך מבט היסטורי, לצד שימוש בשלל תיאוריות מרקסיסטיות, פוסט-סטרוקטורליסטיות, פוסטמודרניות ואחרות, שחלקן התעצבו במקביל להתעצבותם של ז'אנרים אלה . אנו מקווים שהדיון במוזיקה יעניק תובנות חדשות על ההיסטוריה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help