sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 ארי קטורזה את קולם ביתר שאת . דיכאוניים, אפלים, שחורים, מהולים בצבעי סינתיסייזרים קדומים, מכונות תופים, סינקלווירים קרים וחומות גיטרות מהדהדות, הפוסט-פאנק והניו-וייב הגיעו אל העולם המערבי לקראת סוף שנות ה- 70 . בישראל הנציגים הבודדים של הגל המוזיקלי החדש ( פורטיס, הקליק ולהקות דאון-טאון תל אביב ) החלו לעסוק מפעם לפעם במעבר מהקולקטיב ליחיד, מציניות כלפי החזון הציוני עד לכדי שאיפה להתנתק ממנו, תוך כדי ביטוי של רגישויות פוסטמודרניות ולעיתים פוסט-ציוניות . ספר זה עוסק למעשה במוזיקה שליוותה את דעיכת הקונצנזוס ואת עלייתם של הריאליזם החדש, הפאנק, הפוסט-פאנק והניו-וייב . ארי קטורזה כותב על המוזיקה של להקת ג'וי דיוויז'ן ( Joy Division ) והתגלגלותה המאוחרת יותר, ניו אורדר ( New Order ) , בהקשר לשתי מסורות אינטלקטואליות שהשפיעו על סצנת הפוסט-פאנק של מנצ'סטר : סיטואציוניזם ( Situationism ) ופוסטמודרניזם . נפתלי וגנר מנתח את האופן שבו בחר עולם הספרות להציג את השפעת הפאנק על התרבות והזיכרון ההיסטורי כפי שהם משתקפים בשתי יצירות ספרות - מועדון האידיוטים ( The Rotters Club ) מאת ג'ונתן קו ( Coe ) ו ראינו לילה מאת אליס ביאלסקי . דותן בלייס חוזר אל התמורות בהתפתחות אמנות הווידיאו המוזיקלי כדי להתבונן ב- "Girls on Film" מייסודה של הלהקה הבריטית דוראן דוראן תוך דיון בסמיוטיקה, תיאוריית הגשטלט, פילוסופיה ניטשיאנית ועוד . מרב קטורזה חודרת אל עולמם של סרטי פאנק ופוסט-פאנק ועושה שימוש בהגותם של פילוסופים שונים ומגוונים ( בהם לייבניץ, ברגסון, ארטו ודלז ) , ובעיקר בהגדרות הסדרים של ז'אק לאקאן, כדי להסביר את הקשר הטראומתי שבין הפאנק לבין ההלם של ה"ממשי" . ארנון פלטי וארי קטורזה עושים שימוש בניתוח מוזיקלי כדי לדון במקומם של הבלוז ושל סגנונות המוזיקה השחורים רגאיי F-ו אנק במוזיקת הפוסט-פאנק והניו-וייב, שדומה שלפחות באופן סטריאוטיפי שאפה למחוק את המסורות הוותיקות של הרוק בפרט

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help