sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 מבוא גדולה של מניפולטור יעיל בשם מלקולם מקלארן ( McLaren ) שיצר להקה כיצירת אמנות מזעזעת וחיה בעודו מהתל בחברה שסביבו ? או תגובה ריאליסטית של להקתו, הסקס פיסטולס, לרוח התקופה שטמנה בחובה אבטלה גואה, תהליך פוסט-תיעוש כואב, שביתות תכופות, עתיד מעורפל ועבר לא נגיש ? כך או כך, הסקס פיסטולס היו הזרז להקמתן של אלפי להקות פאנק . דומה היה שמוזיקת רוק מעולם לא הציגה חזון כה עגמומי, ציני, אירוני וביקורתי בנוגע לתרבות השלטת ולמשמעות החיים תוך כדי דה-מיסטיפיקציה של תרבות הרוק - עד כדי כך שתיאורטיקנים של התרבות החלו להבדיל בין הפאנק לבין סגנונות מוזיקה שקדמו לו בהציגם את הז'אנר החדש והמתעתע כפוסטמודרני . לרוח הפאנק הייתה השפעה מכרעת על המוזיקה הפופולרית שיצאה לאור לקראת סוף העשור ותחילת העשור הבא . עם צאת אלבום הבכורה של הסקס פיסטולס, Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols , שיצא בשלהי ,1977 התבססו בשיח האנגלו-אמריקאי ( ולבסוף גם הישראלי ) שני זרמים מוזיקליים ותרבותיים, ובהם נעסוק בספר זה : הפוסט-פאנק ( Post - punk ) והניו-וייב ( New wave ) . הפוסט-פאנק היה למעשה גל מוזיקלי שצמח מתוך הפאנק, אך התאפיין בשאיפות מוזיקליות וליריות מורכבות יותר מקו הבס- תופים-גיטרות חשמליות המסורתי של להקות הפאנק הראשונות . הפוסט-פאנק אימץ את אסטרטגיית העשה-זאת-בעצמך הפאנקיסטית, לצד רגישויות אוונגרדיות . בחלקו, הוא התאפיין בהשפעות אלקטרוניות ואמנותיות של זרם הקראוּטרוק ( Krautrock ) הגרמני, מקצבים אפרו-אמריקאיים, F אנק ודיסקו ובהשפעות ג'מייקניות כדאב ורגאיי . הוא ניכר בדרכי הפקה מוזיקלית חדשניות ולווה לעיתים בתיאוריה ביקורתית אינטלקטואלית . הניו-וייב היה קרוב ברוחו לפוסט-פאנק, ויש שרואים בו התגלגלות מסחרית יותר מהקו האוונגרדי המזוהה עם הפוסט- פאנק, אולם גם הבחנה זו אינה מוחלטת, מאחר שהיסטוריונים של

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help