sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 ארי קטורזה "שמעתי שהפאנק עושה מהפכה", שר ברי סחרוף בשירו " 77", המגולל את זיכרונותיו מאותה שנה טעונה ורוויה מוזיקה, והוא לא היה היחיד ששמע על כך . ברחבי הגלובוס, וגם בישראל, השמועות על גל מוזיקלי חדש ונודע לשמצה הציתו את הדמיון . הפאנק בעבע בשוליים בחצי הראשון של העשור, ופרץ לבסוף בשלהי 1976 עם ארבעה צעירים בריטים שהעולם הכיר כלהקת הסקס פיסטולס ( Sex Pistols ) . הם כתבו ושרו על אנרכיה בממלכה המאוחדת בסינגל היסטורי שכמו חצה את ההיסטוריה של מוזיקת הרוק לשתיים - גם מאחר שהצהיר בעקיפין על חוסר משמעותו של הרוק עצמו . הם המשיכו במתקפה נגד המלכה, הכלכלה, תעשיית המוזיקה, חוסר האפשרויות של צעירים בבריטניה ובעולם המערבי וחוסר המשמעות של החיים בכלל . הם עשו זאת בעודם מציגים את הרוק כגווייה רקובה, כבידור זול הזהה לצורות בידור המוניות אחרות . הפאנק, אף על פי שלא התאפיין באידיאולוגיה מונוליתית, תקף את התברגנות הרוק של שנות ה- 70 ויצר סביבו קהל רב, מבקרים נרגשים ומפץ מוזיקלי שיורגש גם שנים לאחר מכן . הן מוזיקלית והן שיווקית, הפאנק שאף להשיב את המוזיקה לפשטות, לתחושת "הרחוב", לאותנטיות, למוטו "עשה-זאת-בעצמך" . באמריקה הפאנק דגר מזה שנים בסצנה הניו-יורקית ובערים נוספות שעניינו קהל אליטיסטי ואי אלו מבקרים שנונים, אך בבריטניה הוא התגלגל לכדי תרבות משנה משמעותית, הגדולה ביותר שהתעצבה לאחר מלחמת העולם השנייה . ניטים, נזמים, תספורות מוהוק, ריקודי פוגו, רעש מוחץ של בס-גיטרה-תופים וסלידה חסרת תקדים כלפי התרבות השלטת . חובבי רוק רבים היו בטוחים שזו אינה מוזיקה כלל ; אחרי הכול, הפאנק הכתיר את ה"מוזיקליות" כסיאוב, גחמה ויומרנות, אבל היו מי שהאמינו כי הרעש החדש הוא הדבר המלהיב ביותר אי פעם . יותר מארבעה עשורים עברו מאז, ודומה שמפץ הפאנק בבריטניה נותר כרשומון : האם היה זה תוצר של תרמית רוקנרול

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help