sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 תמר מאיר הוא כולל כמעט את כל הספר המקראי . המדרש מביא בדרך מפורשת מקורות מן המשנה, התוספתא, מדרשי הלכה, ברייתות ואף חומר תנאי אנונימי . על פי הריכוז הרב של דרשות לספר דברי הימים, לרנר משער שבפני עורך המדרש 5 היה גם מדרש לספר דברי הימים . כמו כן ניכרות זיקות מגוונות בין רות רבה לבין מקורות אחרים, בעיקר ארץ-ישראליים, כגון תלמוד ירושלמי, ב"ר, ויק"ר ופסיקתא דרב כהנא . במספר מקרים לא-מבוטל ניתן לראות השפעה ברורה של המדרש על רות ( זה שבידינו או נוסח קדום לו ) על המקורות 6 אין השפעה רבה של מדרש רות רבה על התלמוד הבבלי, האחרים . 7 וגם ההשפעה של הבבלי על מדרש זה מועטת ביותר . ספר זה מתמקד בטקסטים עלילתיים שבמדרש בגישה המבקשת לראות בהם סמנים של בחירות אידיאיות בפעולת העריכה . רות רבה כולל 12 משלים, 16 סיפורים דרשניים ו- 10 סיפורים מסוג 8 מעשי חכמים, שאליהם מתווספות שתי אנקדוטות על חכמים . תופעה מעניינת במדרש היא הריכוזיות של הסוגות שבו : טקסטים מסוגה אחת מופיעים בריכוז גבוה במקום מסוים במדרש ולא באחר . לדוגמה, רוב המשלים מופיעים בפתיחת המדרש : בפתיחות ובראשית פרשה א . משל נוסף חותם את המדרש, בפרשה ח, ובגוף המדרש מופיע רק משל אחד ( ג ו ) . תופעה זו חוזרת על עצמה גם בנוגע לסוגות העלילתיות האחרות, כפי שאראה להלן . עוד חשוב לציין, שרוב הסיפורים הדרשניים במגילה אינם עוסקים בדמויות מגילת רות, כי אם בדמויות מספרי מקרא אחרים, ביניהן דמויות רבות משושלת מלכי בית דוד .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help