sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 שלומי ששון ביטחון במעשיהם ? על שום מה יצפו את ציפיותיהם וממי ? מדוע הם מייחסים לטקסיות הזאת את תחושת הקודש ? ומדוע הם חושבים שיש באמת דבר כזה – קודש ? הוא חוזר אל הספר שבידיו ובוחן את תוכנו, אך השאלות לא מרפות : מה להם כי ימלמלו תפילה ? מה להם כי יתנועעו ויאחזו בפרוכת בהדרת משהו – משהו, שאותו הילד עוד ימשיך לחפש לו מילים לאורך שנים . ופתאום תחושה אחרת מלווה אותו : החשש שמא יחשפו את מחקרו הפרטי ויכעסו עליו מתחלף בחשש הפוך, שמקורו לא ברור . משום מה, הילד חושש שמא יחשבו שגם הוא מתפלל כמותם . אולי הוא רוצה להיות שונה, אולי הוא מתעקש להתריס, ילד חצוף . הוא נחוש : אותו לא יכניסו לתלם התפילות, גם אם יעלה לו הדבר במחיר גירוש מהמקום . הוא מביט בכריכה, בדפים, באותיות הדפוס . וכי מדוע ייחסו לספר זה משהו שונה מכל ספר אחר ? המילים מתחילות לרחף, והילד אוחז בהן בעודן באוויר . לא תשטו בי, הוא רוצה לנזוף בהן . מה אתן בכלל ? מילים סוררות, מלטפות, מתחנפות . אינכן אלא תחינות מתרפסות, משוועות ודורשות דבר-מה בחוצפתכן . מבקשות בריאות, פרנסה טובה ושאר מנעמים . כולכן כמעט תחינה לרווחים, לתועלת אישית ולהטבה בתנאים . מקצתכן מילים מומצאות, מקצתכן מאדירות, מהללות ומשבחות את בעל הכתובת שאליו מכוונות התחינות, ורק מקצתכן, המעטות שנותרו מכן, מתוות דרך, מכוונות, מעניקות את מה שאותו הילד לא הכיר עדיין : פילוסופיה . "למקללי נפשי תידום . . . ", הוא קורא, מרוצה . הנה מידה של הכוונה, מחשבה, רעיון ראוי . אך מיד השמחה שבה ודועכת עם המשכו של הפסוק, שגם הוא נקשר בטבורו להלל ושבח כמין שאינו במינו, כעניין שמיטה להר סיני . לא ידע אותו ילד להגדיר מהי משמעות, מהי אמונה דתית, מהי כפירה באמונה זו . לא הכיר מילים כמו השגחה, אתיאיזם, קדושה, רציונל, אמונה או תבונה, טרנסצנדנטי או אימננטי . אך הנה שוב,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help