sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 גזע מדומיין והעוין של הציוויליזציה הנוצרית . החיים במשך מאות רבות של שנים לצד שכנים המאמינים שרצחת את בן האלוהים שלהם יוצרים, לכל הדעות, זהויות סגורות וחששניות . הפחד היומיומי העמוק מפני סביבה עוינת הוביל לקשיות עורף ולהתבצרות דוֹגמתית . הבידוד הכפוי מצד הדת השלטת יצר בקרב המנודים סירוב לקלוט חידושים וגירויים תרבותיים . הוא גם עודד מנטליות שדחתה את כל מי שניסה להתקרב . בהכללה רחבה, ניתן להציע שלהוציא כמובן את התקופה הנפלאה של תור הזהב היהודי-ערבי בספרד ( ואת הגותו של הרמב"ם, שהיא תוצר ישיר שלה ) , האמונה והפרקטיקות היהודיות נטו בדרך כלל לקפוא על שמריהן . ההתרפקות העזה על פרשנות טקסטואלית, שלֻוותה בציפייה כואבת לגאולה תוך הפניית עורף לסובב המנכר, עיצבה את עולמם הרוחני של היהודים כקהילות במצור . אנטישמיות או יודופוביה ? אין להסיק מכך, כמובן, שצורות העוינות כלפי היהודים, והזהות היהודית עצמה, היו זהות בכל התקופות . עוצמת הסלידה כלפי האחר היהודי גם הייתה שונה במקומות שונים ( בתחומי הציוויליזציה המוסלמית, למשל, נהגו להתנשא על היהודים יותר 1 עם מאשר לשנוא אותם, הן בחקיקה והן בפרקסיס היומיומי ) . זאת, לא ניתן לדעתי להתחיל להבין את האנטי-יהודיות של המאה ה- ,20 או את השינויים שחלו בזהות היהודית עצמה, מבלי להביא בחשבון את הזמן הארוך שהכשיר ועיצב אותן . כלכלות משתנות, פוליטיקות מתחלפות, טכנולוגיות מתפתחות, אולם טווח חייהם של משקעי איבה מנטליים המוזנים על ידי אמונות הוא ממושך 1 . מסה זו כמעט לא תתייחס ליודופוביה בציוויליזציה המוסלמית מפאת חוסר בקיאות בתחום .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help