sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פ תח דבר׀ 1 1 במונחים של ענווה, אחווה וסובלנות, או תפיסה שקובעת שמה שפוגע בזולת אינו מוסרי, אינה מתיימרת לשלול או להחליף את התכונות שיצר בנו הטבע — אלא להעניק לנו אופן הסתכלות נוסף ומאוזן על המכלול שבו אנו חיים, בהתבסס על תובנות באשר למהותנו או על תכונות טבעיות פחות דומיננטיות . ובדימוי אחר : עקרונות הקוסמוסופיה יהוו עוגן שימנע מספינת היצרים שלנו להרחיק מדי . מטבע הדיון כאן, אתייחס בעיקר למסגרת העקרונות הפילוסופית, ולא למערכת היצרים הטבעית, הידועה ומוכרת לנו מהווייתנו היומיומית, ולאו דווקא לטובה : רבים בינינו מכים על חזם בעוז, "אני, אני," כמו שימפנז אלפא ; רבים רואים בָאחר — בן עם אחר, בן מין ( gender ) אחר, בן דת אחרת — יצור פחוּת מהם ומרגישים עליונות שממנה נובעות פגיעות באותו אחר — שלא לדבר על העליונות שאנו חשים כלפי מינים ( species ) אחרים בטבע ועל הזוועות שאנו מבצעים בהם . רבים יטפסו בכל כוחם ומאודם, כעיוורים, בסולם הרלוונטי להם תוך רמיסת האחר ; פרטים ( ועמים ) רבים ינגסו בחלקת שכנם וברכושו ככל שיוכלו — ועוד ועוד . העקרונות הקוסמוסופיים באים לאזן זאת ולהציג אפשרות אחרת, כוללת יותר . שלא כמו דתות ופילוסופיות שמתנכרות למהות הביולוגית שלנו, אנסה להציג את "הצד הנוסף של המטבע", שנגזר מהבנה של מהותנו כבעל חיים ממין מסוים וממקומנו בעולם . שני צדי המטבע יחד, ההכרתי והיצרי, מהווים את המרחב הדואלי האותנטי שלנו .

תכלת הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help