sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | סימני דרך לשילוב בריא של הילד החולה | יוספה איזנברג אף שקראתי מאות מאמרים שעסקו בשילוב ושמעתי הרצאות רבות בנושא, למעשה לא ממש למדתי להעריך את הדילמות הרבות ואת המתחים שהם נחלת המורה המשלבת ילד חולה כרוני בכיתה . אותה מודעות למציאות זו ניעורה בי כאשר שימשתי מדריכה פדגוגית . בתפקיד זה עליי ללוות פרחי הוראה בצעדיהם הראשונים כמחנכים בכיתות אימון שונות . באחד מביקוריי בכיתה כזו הייתי עדה לאירוע שבו ילד קירח חבוש כובע שב לכיתה ב אחרי היעדרות ממושכת, והופנה להצטרף לקבוצת לימוד מסוימת . הילד טען ברוגז בפני המורה שלפני היעדרו היה שייך לקבוצה אחרת . . . טובה יותר . במקרה אחר, בביקור בגן ילדים, סיפרה לי הגננת על ילדה חולת איידס הלומדת בגן, ותיארה גם את קשייה כגננת בהתמודדות עם דילמות שהיו לה בנוגע להשתלבות הילדה בגן . מורה לילד בכיתה א סיפרה שבימים כתיקונם היא אינה מרשה לילדים לחבוש כובע בשיעור, אך כיוון שאייל חובש כובע המסתיר את פלומת שערו הדלה, היא מתירה גם לשאר הילדים בכיתה לחבוש כובע . אירועים אלה עוררו בי שאלות רבות, והשאלות הייחודיות למקרים אלה הובילו לשאלות כלליות ומהותיות הקשורות לסוגיית השתלבותו של ילד חולה בכיתה : כיצד מוגדרת מחלה ממושכת ? האם ילד חולה זוכה להכרה של החוק כילד עם צרכים מיוחדים ? האם המורה מקבל הדרכה ? האם תהליך ההשתלבות של הילד מתחיל עם חזרתו לכיתה או עוד בבית החולים ? מה מקומם של ההורים, האחים והעמיתים לכיתה ? שאלות ראשוניות אלה הולידו שאלות נוספות, מורכבות יותר, ואלה הובילו אותי למחקר מקיף בנושא . ספר זה מייצג את ניסיוני המקצועי שנבנה מידע אקדמי עיוני ומידע מעשי אישי שנצבר תוך כדי התנסות בהוראה ובהדרכה . נוסף על כך בספר קיים ידע שהופק מתצפיות ומראיונות בשדה הנחקר של הילד החולה המתחיל בבית החולים, ובעיקר מתוך סיפורים אישיים של מורות שחוו שילוב של ילד חולה כרוני . עבודת המחקר שממנה צמח הספר נשענת בעיקרה על ראיונות אישיים ( פתוחים ) עם אותן מורות . הסיפור האישי של המורה על הגורמים שהשפיעו על השילוב ואיך היא פירשה כל גורם בתפיסה האישית שלה, מאפשר להבין את מורכבות התהליך ואת הדינמיקה הפנימית שלו . מפרשנות אישית זו מתקבל מידע חשוב בתחום שילוב הילד החולה בכיתה . מטרתי העיקרית בהבאת הכתוב כאן היא להציב סימני דרך, להציג מידע רלוונטי ומעשי למען אוכלוסיית יעד שכוללת מורים, גננות, יועצים, פסיכולוגים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help