sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

6 | הבניית זהות מקצועית : תהליכי הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים בישראל מטה . רמה קלויר עמדה בראש הרשת מאז הקמתה, ולאה קוזמינסקי ליוותה את הקמת הרשת בתפקידה אז כראש רשות המחקר של מכון מופ"ת . החוקרים - העמיתים ברשת המחקר זיהו כי מערכת הכשרת המורים במדינת ישראל מצויה בשנים האחרונות בטלטלה, שמצד אחד מובילה אותה למשברים, להתלבטויות ולקשיים, ומצד אחר – לתובנות חדשות ולהתפתחויות בכיוונים חדשים ומבטיחים . טלטלה זו על היבטיה השונים היא מוקד הספר . פרקי הספר מציגים את מכלול העבודה ברשת ואת מגוון העשייה המחקרית של כלל העמיתים, שכל אחד מהם – לבדו או עם עמית – מפרסם כאן מאמר אחד או יותר . הספר כולל שלושה שערים, החל ברמת המַקרו ( המדיניות הכוללת של הכשרת המורים ) , עבור לרמת ביניים ( המכללות להכשרת מורים ) וכלה ברמת המיקרו ( מכשירי המורים והמורים עצמם ) : שער ראשון עוסק במדיניות עיצוב ההכשרה להוראה בישראל – על ידי מי וכיצד, כולל היבטים של למידה לאורך החיים המקצועיים, עיצוב המדיניות, ביטויי תמיכה והתנגדות, וקשרי הגומלין בין המדיניות ל'שדה' ; השער השני מתרחש במכללות לחינוך בתקופה של מציאות משתנה ובוחן את תפקידיהן, את זהותן, את מידת האוטונומיה שלהן וכיצד עשויה מציאות משתנה ליצור משבר, שינוי וסיכוי לצמיחה ; עניינו של השער השלישי הוא דמותו, מאפייניו והתפתחותו המקצועית של מורה בישראל במאה ה - 21 . המורים ומורי המורים הם גיבוריו של שער זה המתמקד בזהותם ובהתפתחותם המקצועית . כל שער בספר כולל 4 - 6 מאמרי ליבה ושני מאמרי מסגרת – האחד פותח והשני סוגר . המאמר הפותח הנו אינטגרטיבי : הוא מציג את מאמרי הליבה של השער ומחבר ביניהם כדי להפיק מהם אמירות משותפות, מסקנות ותובנות . כל מאמר פותח נכתב על ידי שני חוקרים מהרשת, לאו דווקא מהקבוצה שמאמריה מופיעים בשער . עמוס הופמן ( שפעל כעמית מחקר בצוות ה ) ודרורה כפיר ( שפעלה כראש צוות א ) כתבו את המאמר הפותח את השער הראשון ; רמה קלויר ( שהייתה ראש הרשת ) ומירי לוין - רוזליס ( שפעלה כראש צוות ב ) כתבו את המאמר הפותח את השער השני . עירית קופפרברג ( שעמדה בראש צוות ג ) ודורון נידרלנד ( שעמד בראש צוות ה ) כתבו את המאמר הפותח של השער השלישי . המאמר הסוגר של כל

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help